Nytt robust 12mm Leica-objektiv för den äventyrslystne fotografen

Ibland måste man få bli smutsig om händerna för att kunna fånga de bästa bilderna. Då är det viktigt att ha ett pålitligt kameraobjektiv som kan leverera i alla situationer.

Stockholm, 15 juni 2016 - Panasonics nya robusta Leica-objektiv (12mm/F1.4) står pall för både väta och smuts. För den orädde och äventyrslystne fotografen utgör objektivet det perfekta resesällskapet. Förutom dess robusta design, levererar objektivet högupplösta och distorsionsfria bilder av högsta kvalitet.

Objektivets bländaröppning på F1.4 erbjuder dessutom fotografen ökad flexibilitet att skapa en vacker atmosfär med defocus-områden i bilden.

Leica GD Summilux 12mm/F1.4 ASPH passar till alla Panasonics Lumix G-kameror med utbytbara objektiv och kostar ca 14 995 kr.

För mer information om det nya objektivet, vänligen gå in på produktsidan, Panasonic-bloggen, eller se bifogat engelskt pressmeddelande.

Bild på objektivet finns bifogat. Fler bilder finns på Panasonics bildbank.

Niklas Andrén, Panasonic Nordic
Mobil: +46 733 624 642
Mail: Niklas.andren@eu.panasonic.com

Om Panasonic
Panasonic Corporation är världsledande inom utveckling och tillverkning av elektroniska produkter för konsument- och företagsmarknad samt industri. Sedan starten 1918 har företaget expanderat globalt och driver nu över 500 konsoliderade företag över hela världen. Företaget, som har sitt huvudkontor i Osaka i Japan, redovisade en sammanlagdnettoförsäljning på 7,72 biljoner yen (55.5 miljarder euro) för räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2015.Panasonic arbetar för att skapa nya värden genom sina innovationer och strävar efter att göra livet lättare och skapa en bättre värld för konsumenterna.

Panasonic Nordic har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland, omsätter över 2 miljarder SEK per år och har ca 80 anställda. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, Hifi, Vitvaror, värmepumpar, hushållsprodukter, batterier, telekommunikation, övervakning, professionell broadcast-utrustning samt elektriska komponenter. För mer information om företaget och varumärket Panasonic besök vår hemsida www.panasonic.se