Panasonic Lumix G7 levererar professionella bilder i 4K

Report this content

Den nya Lumix G7-kameran gör det lättare än någonsin att kunna ta professionella bilder och spela in filmer med 4K-upplösning.

Stockholm, 18 maj 2015 – Nu lanseras Panasonics nya spegellösa systemkamera Lumix DMC-G7, som erbjuder en kombination av 4K-videos, högupplösta bilder och mängder av nya kreativa funktioner. Kameran är lättanvänd och passar perfekt för hobbyfotografer som vill kunna producera professionella bilder.

Perfekt som resesällskap

Liksom de andra spegellösa kamerorna i vår G-serie är Lumix G7 utrustad med den allra senaste teknologin och samtidigt kompakt utformad för att tåla alla sorters väderförhållanden. Kameran väger endast 410 gram, vilket gör den till ett utmärkt resesällskap.

4K-inspelning för fantastiska resultat

G7 kan spela in enastående mjuka och högupplösta filmer i 4K (3840x2160), vilket är fyra gånger högre upplösning än Full HD, samt använder den senaste bildteknologin för att med 4K-videoprestanda fånga 8 megapixelbilder med fantastisk precision. Tack vare den nya 4K-fotofunktionen kan även de mest flyktiga fototillfällena dokumenteras med enastående bildkvalitet. Lumix G7 är utrustad med en 16 megapixels Live MOS-sensor och bildprocessorn Venus Engine för att ge bättre precisionskontroll och professionella resultat i alla situationer, även i svagt ljus.

G7 erbjuder två OLED-skärmar, dels för Live-sökaren, dels för den vridbara 3-tumsdisplayen (1040K) med pekskärm. Du kan således välja mellan att använda antingen Live-sökaren eller den bakre pekskärmen, för att få optimal överblick och kontroll.

G7 har snabbare autofokus än sina föregångare. Resultatet blir bilder och videoinspelningar med kristallklar bildkvalitet, även när du vill fånga de mest snabbrörliga föremål.

Integrerad WiFi-uppkoppling gör det även möjligt att direkt publicera dina videoklipp i sociala medier eller skicka till vänner och familj, samtidigt som du kan fjärrstyra kameran via din smartphone eller surfplatta, vilket är perfekt för de fototillfällen då du själv inte vill vara nära kameran och motivet.

Andra spännande funktioner i Lumix G7 är bl a förbättrad Creative Panorama (360 grader), 3.5 mm mikrofoningång, ett tyst läge och Focus Peaking.

Lumix DMC-G7 finns tillgänglig från och med juni till det rekommenderade priset 8990 SEK.

För mer information om Panasonic Lumix G7, var vänlig gå in på www.panasonic.se eller se bifogat engelskt pressmeddelande.

Bilder finns bifogade i detta utskick.

För lån av testprodukter, vänligen kontakta:
Henrik Aare, Northern Link PR
Tel. +46 70 598 22 82
henrik@nlpr.se

För mer information, vänligen kontakta:
Tobias Granqvist, Panasonic Nordic,
tobias.granqvist@eu.panasonic.com

Om Panasonic

Panasonic Corporation är världsledande inom utveckling och tillverkning av elektroniska produkter för konsument- och företagsmarknad samt industri. Sedan starten 1918 har företaget expanderat globalt och driver nu över 500 konsoliderade företag över hela världen. Företaget som har sitt huvudkontor i Osaka i Japan och redovisade en sammanlagd nettoförsäljning på 7,74 biljoner yen (57,74 miljarder euro) för räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2014. Panasonic arbetar för att skapa nya värden genom sina innovationer och hoppas att det kan underlätta i livet och skapa en bättre värld för våra konsumenter. För mer information om Panasonic besök företagets webbplats på http://panasonic.net/.

Panasonic Nordic har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland, omsätter över 2 miljarder SEK per år och har ca 80 anställda. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, Hifi, Vitvaror, värmepumpar, hushållsprodukter, batterier, telekommunikation, övervakning, professionell broadcast-utrustning samt elektriska komponenter. För mer information om företaget och varumärket Panasonic besök vår hemsida www.panasonic.se