• Panasonic Nordic/

AVANCERAD KOMMUNIKATIONSSERVER FRÅN PANASONIC. NS1000 UTVECKLAS MED NY INNOVATIV TEKNIK INOM OMRÅDET AFFÄRSKOMMUNIKATION

Nya KX-NS1000 neXTGen Business Communications Server med ny och förbättrad systemarkitektur är ett viktigt steg i marknadsutvecklingen för kommunikationsteknik till företag. Det är också en milstolpe för Panasonic som lanserar sin mest avancerade IP-kommunikationsplattform någonsin.

NS1000 neXTGen

De grundläggande designkriterierna i NS1000 är framtagna för att revolutionera kommunikationen inom företag. Idag släpps en ny systemuppdatering med särskild tonvikt på att driva ner de totala ägandekostnaderna och effektivisera företagskommunikationen för små- och medelstora verksamheter och till företag som verkar på flera olika platser. NS1000 integrerar affärslösningar och förenar kommunikation med meddelandetjänster, tex röstbrevlådor, fax och email samtidigt som du får konferenslösningar och ytterligare fördelar för call centers.

Pålitliga, flexibla lösningar för faktiska behov

NS1000 kan användas tillsammans med applikationslösningar för att ge fullständiga funktioner för kontaktcenter. Konferenslösningarna ger förbättrad intern kommunikation och kan minska kostnader för resor och Multi-Site DECT-lösningar, med högkvalitativt ljud och brusreduceringsfunktioner i kombination med sökfunktioner, gör att personalen kan upprätthålla kontinuerlig kommunikation med sina kolleger även när de inte är på kontoret.

NS1000 neXTGen innehåller även fullt stöd för Mobile Direct Access (SIP-MEX) vilket medger direktuppringning av kollegors anknytningar utan behov av speciella mobilklienter eller applikationer. Du kan även ringa till och från mobilen direkt genom systemet. De nya funktionerna i uppdateringen av NS1000-systemprogramvaran underlättar för företag och gör att medarbetarna kan samarbeta när och var som helst.

Kompatibilitet mellan äldre plattformar och systemsäkring för framtiden

I och med den nya uppdateringen av systemprogramvaran till version 2 kan KX-NS1000 hantera både IP och en kombination av IP och TDM. Genom att ansluta befintliga Panasonic Hybrid PBX-system till NS1000 kan du på ett effektivt sätt utöka och uppnå flexibilitet för hybridplattformar och äldre plattformar med digitala linjer och terminaler. Dessutom kan du utnyttja de integrerade funktionerna för Unified Messaging som finns i NS1000. Det gör att företag som ännu inte har gått över till IP kan ges fördelarna med "mjuk migrering". Med systemet kan du lägga till licenser för att på ett flexibelt sätt öka kapaciteten eller funktionaliteten i takt med företagets tillväxt. NS1000 kan även hantera nätverk över flera platser. Det hjälper företaget att möta dagens krav på mångsidig och distribuerad tillväxt och ger en "framtidssäkrad" plattform som kan växa i takt med företagets behov.

Business Communication Survivability

Med stöd för funktionen Business Communications Survivability kan upptagna beslutsfattare, medarbetare och supportpersonal känna sig lugna. Om huvudenheten mot förmodan skulle sluta fungera kan en förprogrammerad hjälpenhet ta över som backup. Det finns även ett "Isolerat läge" i vilket lokala anknytningar, trunkar och UM fungerar även om hjälpenheten inte kan ansluta till huvudenheten. Detta hjälper till att minska orosmoment inför driftsättning på flera platser och bidrar till att minska onödiga supportkostnader som ofta uppstår när företag implementerar denna typ av system.

Unified Messaging, röstbrevlåda och andra kommunikationsverktyg

NS1000 förenar en uppsättning unified messaging-funktioner och alternativ för skalbarhet med 1 024 röstbrevlådor och upp till 1 000 timmars[1] lagringskapacitet så att även riktigt stora organisationers behov kan tillgodoses. Företag som hanterar mycket inkommande och utgående fax kommer även uppskatta att företagets faxhantering kan skötas via ett uppgraderbart faxserverkort som tillval[2].

NS1000 kan kopplas till ett stort sortiment av attraktiva, skräddarsydda trådanslutna telefoner och trådlösa DECT-terminaler med stöd för HD-ljud. Med IP-terminalerna i den nya NT500-serien får det nya systemet förstklassig ljudkvalitet, ECO-läge med låg strömförbrukning och de mest avancerade funktionerna. Med SIP-telefonerna förbättras möjligheterna till personlig kommunikation i kombination med perfekt ljud i HD-kvalitet på samtliga modeller, låg strömförbrukning och enkel åtkomst till kraftfulla funktioner. IP-systemtelefonerna är utvecklade för affärsmänniskor som kräver funktionsrika terminaler som passar in i företagets växlande behov.

För mera information om KX-NS1000, och om du vill se vilka terminaler som passar för just ditt företags behov, vänligen besök oss på http://business.panasonic.co.uk

[1] Två timmars röstbrevlåda som standard med upp till 1 000 timmar via aktiveringsnyckel och extra minne

[2] Faxserverkort som tillval – 1 kanal

Systemspecifikationer för KX-NS1000:

Operativsystem                                                   Linux

CPU                                                                    ARM1136, 650 MHz (Dual Core)

Systemkapacitet:

Högsta antal trunkar                                           256 fristående, 600 i one-look-nätverk

IP-trunkar:

IP-trunkar                                                             256

SIP-trunkar                                                           256

H.323                                                                   48 fristående, 96 i one-look-nätverk

Äldre trunkar:

Äldre trunkar                                                         30 fristående, 600 i one-look-nätverk

Analoga trunkar                                                     2 fristående, 32 i one-look-nätverk

ISDN BRI                                                              8 fristående, 128 i one-look-nätverk

ISDN PRI30                                                          30 fristående, 480 i one-look-nätverk, 600 med äldre gateway

Anknytningar                                                        640 fristående, 1 000 i one-look-nätverk

IP-anknytningar:

IP-anknytning                                                       640 fristående, 1 000 i one-look-nätverk

SIP-telefoner                                                        640/1 000

IP-systemtelefoner                                                256/1 000

Telefoner med enkel linje                                     2/32

DECT-telefoner                                                   255/255

Unified Messaging och röstbrevlåda:

Kanaler

Standard                                                               2 kanaler

Maximalt                                                              24 kanaler

One-look-nätverk                                                  384 (24 x 16 kanaler)

Inspelningstid:

Standard                                                             2 timmar

Maximalt                                                              Maximalt 1 000 timmar (via aktiveringsnyckel och minneskort)

Antal inkorgar                                                      1 024

Meddelandelängd                                                 1–60 minuter (programmerbart)

Längd på personligt meddelande                           60–360 sekunder (programmerbart)

Filformat                                                              G.711

Faxserver                                                             Faxserverkort som tillval – 1 kanal

Faxserver (Max)                                                   16 kanaler (1 kanal x 16 enheter)

Telefonterminaler som stöds:

IP-PT                                                                  Nya NT500-serien/NT300-serien

IP-konferenstelefon                                              NT700

IP-cellstation                                                        NCP0158 (8 kanaler)/UDS124 (4 kanaler WB)

SIP-terminaler (SIP SLT)                                      KX-UT123, KX-UT113

SIP-terminaler (SIP MLT)                                      KX-UT133, KX-UT136, KX-UT248, KX-UT670

Nätverkstjänster:

FTP-server                                                          För automatisk systemuppdatering

DNS-server                                                         För MNT-port

NTP-server                                                          För SIP-telefoner i UT-serien

Huvudenhetens LED-indikatorer:

Status                                                                 3 färger (grön, gul, röd)

Batterilarm                                                          Röd

Huvudenhet                                                         3 färger (grön, gul, röd)

Ehternet-portar:

MNT                                                                   Underhållsport (RJ-45) 10Base-T/100Base-TX/1000Base-T

LAN                                                                   LAN-gränssnitt (RJ-45) 10Base-T/100Base-TX/1000Base-T

WAN                                                                  Reserverad

Musik vid väntan/EPG-portar:

Port för extern musikkälla                                     3,5 mm-uttag

Port för extern personsökning                               3,5 mm-uttag

Serieport:

RS-232C-gränssnitt                                             Dsub 9-stiftskontakt på baksidan

Allmänt:

Driftsmiljö:

Temperatur                                                         0–40 °C

Luftfuktighet                                                       10–90 %

Strömförsörjning                                                 AC 100–240 V, 50/60 Hz, i hela världen

Strömförbrukning                                               100 W

Mått (mm):

Bredd                                                                430

Djup                                                                  340

Höjd                                                                  88 (2U, 19-tums rackfäste)

Vikt (kg)                                                            5,1 (fulltändig konfiguration)

Information om ämnen enligt EU-förordning 1907/2006 (REACH):

För information om ämnen gällande kandidatlistan för auktorisering enligt EU-förordning 1907/2006 (REACH) kan du besöka eller kontakta: reach@eu.panasonic.com

Du hittar instruktioner för hur du använder produkten på ett säkert sätt i användarhandboken.

Panasonic Corporation är världsledande inom utveckling och tillverkning av elektronikprodukter inom tre affärsområden: konsumentprodukter, komponenter samt affärslösningar.  Huvudkontoret ligger i Osaka i Japan, och företaget redovisade en sammanlagd nettoförsäljning på 7,85 biljoner yen för räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2012. Panasonics aktier är noterade på börserna i Tokyo, Osaka, Nagoya och New York (NYSE:PC). Företaget har som målsättning att vara nummer 1 inom grönt nytänkande i elektronikbranschen när vi firar vårt 100-årsjubileum 2018. Mer information om Panasonic, dess varumärke och hållbarhetsarbete finns på företagets webbplats på http://panasonic.net/

Om Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU)

PSCEU är den europeiska filialen av Panasonic Systems Communications Company, Panasonics globala B2B-division. PSCEU:s mål är att förbättra arbetslivet för affärstjänstemän och att hjälpa organisationer att förbättra effektivitet och resultat. Vi hjälper organisationer att registrera, behandla och kommunicera alla sorters information: bilder, ljud och text. Våra produkter omfattar PBX-växlar, dokumentskrivare, professionella kameror, projektorer, stora bildskärmar och datorer för tuffa miljöer. PSCEU har cirka 500 anställda, teknisk designexpertis, global projektledningskapacitet och ett stort europeiskt partnernätverk, och kan därmed erbjuda oöverträffade kapaciteter på sina marknader.