Eleganta ljudsystem som förhöjer upplevelsen

Det har länge varit en kompromiss att välja högtalarsystem med ögonen i stället för öronen. Men frågan är om inte den gamla sanningen kommer till en vändpunkt nu när Panasonic lanserar 2 nya ljudsystem som är lika effektiva som de är diskreta.

SC-HTB550 är ett avancerat och flexibelt högtalarsystem, som antingen kan användas som ett 2.1-system eller enkelt vägghängas som en modern soundbar. HTB550 är designat för att passa skärmar på 42 tum eller mer medan SC-HTB20 passar bäst tillsammans med 32 tum och uppåt. Båda är diskreta nog att smälta in i de mest eleganta hemmamiljöer. HTB550 kommer med en subwoofer som tar emot signalerna trådlöst. En stor förtjänst är att man slipper stöket med högtalarkablar, en annan är det underlättar när man provar fram en optimal placering för vardagsrummet – oavsett interiör.

Designen är otroligt slimmad och sofistikerad och matchar perfekt de senaste supertunna skärmarna. Högtalarfronten täcks av ett extremt finmaskigt nät i rostfritt stål och ger en diskret men elegant framtoning. HTB550-modellen har dessutom fått en högglanspolerad finish med hjälp av innovativ teknik som utvecklats i Japan.

Men det är inte bara det yttre som imponerar. Båda modellerna har en ovanligt genomarbetad ljuddel med bland annat Anti-Jitter Digital Amplifier, en digital förstärkardel som drar fördel av Panasonics mångåriga erfarenhet av den prisade MASH-tekniken (Multi-Stage Noise Shaping). Resultatet är en förstärkare som praktiskt taget eliminerar allt jitter och distorsion med ett kristallklart ljud som följd.

SC-HTB550 kommer dessutom med Bluetooth för alla som har sin musiksamling i bärbart format och föredrar att streama från smartphone, surfplatta eller dator.

Både SC-HTB550 och SC-HTB20 är utrustade med funktionen Clear-Mode Dialogue, som lyfter fram den talade dialogen och gör det lättare att följa med i både TV-program och film. Ljudbilden justeras så att just det talade frekvensregistret görs klarare, vilket ger en starkare närvarokänsla. Det går också att justera exakt hur mycket dialognivån ska avvika från surroundljudet.

Systemen är utrustade med HDMI med stöd för ARC (Audio Return Channel) för ett minimalt antal kablar mellan skärm och system. VIERA Link gör dem enkla och bekväma att hantera tillsammans med en Panasonic VIERA-skärm. De är självklart också kompatibla med 3D-signal.

Systemen kommer att introduceras i butik under våren. Priserna är ännu ej fastställda.

För mer information, vänligen kontakta:

Jonas Eriksson
Nordic Product Sales Manager
Jonas.Eriksson@eu.panasonic.com

För lån av testprodukter kontakta:

Text 100
Anders Håll
Tel. 08 545 517 73
anders.hall@text100.se

Text 100
Tamara Samadi
Tel. 08 545 517 70
tamara.samadi@text100.se

För högupplösta bilder logga in på:

User: press
Password: panasonic09

Panasonic Corporation är en av de världsledande tillverkarna av tekniska konsument-, affärs- och industriprodukter. Företagets konsoliderade netto omsättning under det senaste verksamhetsåret som slutade 31 mars 2011 var c:a 79 miljarder EUR. Bolagets huvudkontor har sitt säte i Osaka, Japan och är bland annat noterat på börsen i Tokyo, Osaka, Nagoya, New York (NYSE:PC).

Panasonic Nordic filial till Panasonic Marketing Europe GmbH, Germany har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Det nordiska bolaget omsätter över 2,5 miljarder SEK per år och har mer än 100 anställda. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, Hifi, kontorsprodukter, telekommunikation,värmepumpar, hushållsprodukter, batterier, professionell broadcast-utrustning samt elektriska komponenter. För mer information om företaget och varumärket Panasonic besök vår hemsida www.panasonic.se

Taggar: