En lösning att växa i: Nästa generations kommunikationsserver har lanserats.

Panasonic är glada att kunna tillkännage lanseringen av den nyutvecklade kommunikationsserver, NS1000. Röstkvaliteten i HD är förstklassig, och eftersom kapaciteten kan utökas vid behov är NS1000 själva kärnan i en kraftfull VoIP-kommunikationslösning som utgör starten för en ny generation SIP-baserad affärskommunikation från Panasonic.

Panasonics NS1000 är en avancerad kommunikationslösning för företag som enkelt vill kunna implementera nätverksstyrda kommunikationstjänster och unified messaging. Panasonic NS1000 har en komplett uppsättning funktioner anpassade för företags-kommunikation, avancerade meddelandefunktioner och ett stort urval IP-terminaler; från fasta, mobila till mer avancerade med pekskärm. NS1000 är en nätverkslösning för hela verksamheten och täcker kommunikationsbehoven både idag och i framtiden. Systemet kan hantera upp till 1 000 användare i ett fullt transparent nätverk och integrerade Q-SIG-nätverk med upp till 8 000 användare.

• Kraftfull SIP-baserad kommunikationsserver
  • Upp till 256 SIP-trunkar, 640 anknytningar
  • Avancerad, inbyggd Unified Messaging
  • Skalbar Linux-baserad arkitektur
  • Omfattande support för CTI-program
  • Anpassade SIP-terminaler i KX-UT-serien

Vill du veta mer? Gå in på vår webbplats för NS1000 eller www.panasonic.se

Kontaktpersoner för pressfrågor:

Torbjörn Mähler, Nordic Product Manager

Tel: +46 8 680 26 00

E-post: torbjorn.mahler@eu.panasonic.com

Mats Granath, Nordic Sales Manager

Tel: +46 8 680 26 00

E-post: mats.granath@eu.panasonic.com

Panasonic System Networks är en affärsenhet inom Panasonic Corporation, en av världens ledande utvecklare och tillverkare av elektroniska produkter med kunder både inom privat sektor, i affärsvärlden och industrin. Företaget är baserat i Osaka, Japan, och nådde under föregående räkenskapsår (som slutade den 31 mars 2010) en sammanlagd nettoomsättning på 7,42 biljoner yen (79,4 miljarder USD eller 56,6 miljarder euro). Företagets aktier är noterade på börserna i Tokyo, Osaka, Nagoya och New York (NYSE:PC). Mer information om företaget och märket Panasonic finns på adressen http://panasonic.net/.