Lättanvänd Panasonic mobiltelefon med röstbekräftande nummervisning, bluetooth och T-slinga.

Panasonic utökar sin line-up lättanvända mobiltelefoner med det senaste tillskottet KX-TU311.

Denna modell tar den unika och bekväma röstfunktionen ett steg längre genom att erbjuda röstbekräftande nummerpresentation. Låt telefonen berätta för dig vem det är som ringer om du inte har den nära till hands.

I övrigt innehåller denna modell (precis som KX-TU301) en rad funktioner för att underlätta för användare som söker de mindre komplicerade mobiltelefonerna och dess funktioner. Bland annat finns den röstbekräftande nummerslagningen även i KX-TU311, som är en uppskattad funktion på marknaden.

Man kan med en enkel knapptryckning, justera textstorleken i displayen i tre steg beroende på användarens behov. Den är också kompatibel med hörapparater som är ett ytterligare hjälpmedel för personer med hörselsvårigheter. Både M3 och T3 (T-slinga) standarden finns tillgänglig i telefonen.

KX-TU311 har en stor, tydlig och kraftfull display. Knapparna är stora och avger en distinkt känsla vid tryck. Den inbyggda equalizern gör det möjligt att justera diskant och bas på ett smidigt sätt under samtalets gång. Allt för att enkelt kunna anpassa hörbarheten i telefonen beroende på den omgivning man befinner sig i.

I förenklingsprocessen så har telefonen även en rad enskilda knappar för funktioner såsom knapplås, högtalarfunktion, volymjustering och LED ficklampa.

En tydlig lättillgänglig ”alarmknapp” på baksidan ger en utökad trygghet för den som snabbt vill säkra att komma i kontakt med vänner eller familj vid olycksfall om man behöver hjälp.

Med de fem förprogrammerade nummer som användaren lägger in, ser telefon till att själv ringa upp och skicka SMS till numret överst på listan. Om ingen svarar går den automatiskt vidare och ringer upp nästa nummer på tur.

Panasonic, global ledare när det gäller försäljning av Dect/trådlösa telefoner, tillämpar med fördel flera av de familjära nyckelfunktionerna från de populära och prisbelönade Dect telefonerna in i de nya lättanvända mobiltelefonerna. Detta ger användarna en bekväm och pålitlig telefon att använda under lång tid.

KX-TU311 finns omgående tillgänglig på marknaden genom utvalda återförsäljare.

För mer information kontakta:

Andreas Gade
Nordic Key Account Manager
andreas.gade@eu.panasonic.com

Panasonic Corporation är en av de världsledande tillverkarna av tekniska konsument-, affärs- och industriprodukter. Företagets konsoliderade netto omsättning under det senaste verksamhetsåret som slutade 31 mars 2011 var c:a 79 miljarder EUR. Bolagets huvudkontor har sitt säte i Osaka, Japan och är bland annat noterat på börsen i Tokyo, Osaka, Nagoya, New York (NYSE:PC).

Panasonic Nordic AB är ett helägt dotterföretag som har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Det nordiska bolaget omsätter över 2,5 miljarder SEK per år och har mer än 100 anställda. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, Hifi, kontorsprodukter, telekommunikation,värmepumpar, hushållsprodukter, batterier, professionell broadcast-utrustning samt elektriska komponenter. För mer information om företaget och varumärket Panasonic besök vår hemsida www.panasonic.se