LUMIX DMC-FZ48 – Hybridkamera med 24x optisk zoom och videoinspelning i HD.

Panasonic introducerar en ny kamera i LUMIX populära FZ-serie, DMC-FZ48. Kameran lanseras med en kraftfull optisk zoom och efterfrågade funktioner som bland annat inkluderar manuella kontroller, videoinspelning i Full HD och kreativa effekter i och med Miniature Effect.

LUMIX DMC-FZ48 innehåller en högkvalitativ LEICA DC VARIO-ELMARIT vidvinkelzoom som ger dig 24x optisk zoom vilken även inkluderar Panasonics Black Box Nano Surface Coating-teknologi som strävar efter att minimera ljusreflektioner när användaren tar sina bilder.

FZ48 är utrustad med en 12,1-megapixel Hi-Speed CCD-sensor. Dessutom används en signalbehandling med hög kapacitet som krävs för 1920 x 1080 full-HD-videoinspelning i AVCHD och kontinuerlig fotografering. En avancerad bildbehandling med LSI och Venus Engine FHD försäkrar hög bildkvalitet i både foto och videoinspelning.

Sonic Speed AF ger DMC-FZ48 en snabb uppstartstid och supersnabba svar som hjälper till att fånga även de mest flyktiga fototillfällena. Noggrannheten och hastigheten i kamerans AF Tracking har också förbättrats dramatiskt. För att tillåta mer konstnärlig frihet finns nu även manuella kontroller med i DMC-FZ48 som ger användaren många fler kreativa möjligheter till att fotografera och filma.

LUMIX populära iA (Intelligent Auto) hjälper kraftfullt till i alla fotosituationer för att ge användaren det bästa resultatet. Tillsammans med en enastående ljusstyrka på objektivet, POWER OIS(Optisk bildstabilisator) och Motion Deblur-läge* förhindrar DMC-FZ48 på ett bra sätt alla former av oskärpa, om oskärpan orsakas av exempelvis att kameran inte hålls helt stilla eller på grund av ett motiv i rörelse.

Videoklipp kan spelas in i MP4-format för att kunna spelas upp direkt på datorn eller andra bärbara elektroniska enheter utan behov av ytterligare konvertering till andra filformat. Tillsammans med bilderna kan användaren nyttja LUMIX Image Uploader, som tillåter omedelbar delning av bilder via Facebook (foto) eller YouTube (film) med vilken PC som helst i närheten. Kamerans 3,0-tums Intelligent LCD har nu 460,000-punkters  upplösning vilket dramatiskt förbättrar det du ser på skärmen under inspelning och uppspelning.

Priset är ej fastställt.

DMC-FZ48 finns i butik i augusti.

För mer information kontakta:

Mac Berggren
Senior Nordic Product Manager
Lumix / Camcorder / Rec. Media

mac.berggren@eu.panasonic.com

Hanna Sandler
Nordic Jr Product Manager
Lumix / Camcorder / Rec. Media

hanna.sandler@eu.panasonic.com

För lån av testprodukter kontakta:

Text 100

Frida Löwengren

Tel. 08 545 472 59

frida.lowengren@text100.se

Text 100

Anders Håll

Tel. 08 545 517 73

anders.hall@text100.se

För högupplösta bilder logga in på:

ftp: 94.247.168.181

User: press

Password: panasonic09

Panasonic Corporation är en av de världsledande tillverkarna av tekniska konsument-, affärs- och industriprodukter. Företagets konsoliderade netto omsättning under det senaste verksamhetsåret som slutade 31 mars 2011 var c:a 79 miljarder EUR. Bolagets huvudkontor har sitt säte i Osaka, Japan och är bland annat noterat på börsen i Tokyo, Osaka, Nagoya, New York (NYSE:PC).

Panasonic Nordic AB är ett helägt dotterföretag som har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Det nordiska bolaget omsätter över 2,5 miljarder SEK per år och har mer än 100 anställda. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, Hifi, kontorsprodukter, telekommunikation,värmepumpar, hushållsprodukter, batterier, professionell broadcast-utrustning samt elektriska komponenter. För mer information om företaget och varumärket Panasonic besök vår hemsida www.panasonic.se

Taggar: