Mikrosystem med ny spännande teknik och design

Små, smarta och snygga. Och samtidigt fulla av musik, teknik och skön underhållning. Panasonic kommer löpande under våren att presentera inte mindre än 5 nya ljudsystem som uppfyller alla förväntningar – från det imponerande ljudet till alla praktiska finesser.

Toppsystemet i HC-serien heter SC-HC57. Tillsammans med högtalarsystemet SC-AP01 är de nya med att använda sig av den smidiga AirPlay-tekniken. Genom att ansluta systemet till ett trådlöst nätverk får du omedelbart tillgång till all musik som du samlat till exempel i iTunes på din iPad, iPhone, iPod touch, PC eller Mac – var du än befinner dig i huset. Musiken streamas förlustfritt och spelas upp med ett klart ljud av högsta kvalitet.

HC-serien – kompakta stereosystem

SC-HC57 är som sagt toppmodellen och den går att styra från din smartphone eller surfplatta med hjälp av en app som heter Panasonic Stereo Remote Control (hämtas på iTunes App Store). Med appen styr du volymkontroll, öppning och stängning av den motorstyrda skjutluckan och även inställningar för ljudet.

HC-serien imponerar med sitt rena, klara och dynamiska ljud trots det extremt kompakta formatet. Förklaringen hittar vi bland annat i Panasonics avancerade ljudteknik Pure Direct Sound System, i funktionen Direct-Vocal Surround och de hypereffektiva högtalarelementen med koner i extremt stark och lätt bambu.

SC-HC57, SC-HC37 och SC-HC27 har alla helintegrerad universaldocka för iPod/iPhone men också CD-spelare och FM-radio. På HC57 och HC37 är dockan dold bakom en motorstyrd skjutlucka som elegant åker åt sidan samtidigt som själva dockan kommer ut en bit ur fronten, vilket gör det extra smidigt att ställa din iPod eller iPhone i systemet.

Också den yttre designen har fått sig en uppfräschning och är nu elegantare än någonsin. Ett extremt finmaskigt nät i rostfritt stål täcker högtalarfronterna och en transparent kantfinish förhöjer den exklusiva känslan på huvudenheterna till SC-HC57 och SC-HC37.

SC-AP01 trådlöst högtalarsystem

Nya SC-AP01 är ett otroligt kompakt högtalarsystem som konstruerats specifikt för trådlöst ljud och uppkoppling via nätverk till AirPlay. Väl systemet är anslutet kan du spela upp från iTunes direkt på din iPad, iPhone, iPod touch, PC eller Mac var du än befinner dig I huset.

Den kompakta högtalarlådan har en högglanspolerad yta och frontpanelen är tillverkad av samma finmaskiga nät i rostfritt stål som HC-systemens högtalare. Både fram- och baksida är försedda med Panasonics nyutvecklade högtalarelement i bambufiber, samt med basreflexportar av Aero-typ för återgivning av både tydlig diskant och fyllig bas. Och precis som när det gäller HC-systemen kan det utmärkta ljudet förklaras av avancerad teknik som till exempel Pure Direct Sound System och Direct-Vocal Surround.

Systemen kommer att introduceras löpande i butik under våren. Priserna är ännu ej fastställda.

För mer information, vänligen kontakta:

Jonas Eriksson
Nordic Product Sales Manager
Jonas.Eriksson@eu.panasonic.com

För lån av testprodukter kontakta:

Text 100
Anders Håll
Tel. 08 545 517 73
anders.hall@text100.se

Text 100
Tamara Samadi
Tel. 08 545 517 70
tamara.samadi@text100.se

För högupplösta bilder logga in på:

ftp: 94.247.168.181
User: press
Password: panasonic09

Panasonic Corporation är en av de världsledande tillverkarna av tekniska konsument-, affärs- och industriprodukter. Företagets konsoliderade netto omsättning under det senaste verksamhetsåret som slutade 31 mars 2011 var c:a 79 miljarder EUR. Bolagets huvudkontor har sitt säte i Osaka, Japan och är bland annat noterat på börsen i Tokyo, Osaka, Nagoya, New York (NYSE:PC).

Panasonic Nordic filial till Panasonic Marketing Europe GmbH, Germany har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Det nordiska bolaget omsätter över 2,5 miljarder SEK per år och har mer än 100 anställda. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, Hifi, kontorsprodukter, telekommunikation,värmepumpar, hushållsprodukter, batterier, professionell broadcast-utrustning samt elektriska komponenter. För mer information om företaget och varumärket Panasonic besök vår hemsida www.panasonic.se

Taggar: