Netflix på Panasonics nya skärmar och Blu-ray produkter

Nu introducerar den amerikanska streamingjätten Netflix sina tjänster i Sverige. Panasonic är förstås tidigt ute med att tillhandahålla Netflix som en app i de nya Smart Viera-skärmarna, Blu-ray spelarna och hembiosystemen.

För alla som älskar TV-serier och film lanseras nu en ny variant av streamingtjänst som på senare tid har vuxit snabbt på de amerikanska och engelska marknaderna. Netflix är idag världens ledande tjänst för internetbaserade abonnemang för att kunna titta på filmer och tv-serier, med fler än 27 miljoner streamingmedlemmar över hela världen.

På 2012-års modeller av Smart Viera-skärmar, Blu-ray spelare och hembiosystem kommer Netflix att ligga som en app i Panasonics underhållningsportal Viera Connect. För att kunna använda Netflix anmäler man sig snabbt och enkelt till ett abonnemang på företagets webbplats och kan sedan omedelbart välja ur ett gigantiskt utbud av filmer och TV-avsnitt.

Det finns idag många tjänster för filmstreaming och Netflix är känt för att stå för det bredaste utbudet. Här hittar du allt ifrån dokumentärer till romantik och här finns också kvalitet som matchar skärmarna. Många av filmerna visas i HD-kvalitet och med Dolby Digital Plus 5.1, så även de mer kräsna kan få sitt lystmäte stillat. För familjen finns det massor att titta på för alla, från barn till vuxna.

De nya Smart Viera-skärmarna från Panasonic är lika mycket internetskärm som traditionell TV. Tack vare den cloudbaserade internetportalen Viera Connect får man tillgång till en rad spännande och praktiska programappar som till exempel Viaplay. En annan smart funktion är möjligheten att vara uppkopplad till Facebook, Twitter eller Skype parallellt med att man följer ett TV-program.

Viera-sortimentet är bredare än någonsin. LED-skärmarna, som nu kommer i storlekar upp till 60 tum, utmanar hela marknaden med energisnåla designmodeller och suverän bildteknik. För de verkliga finsmakarna gäller främst plasmaskärmarna med Panasonics erkända bildteknik. De flesta är förstås utrustade med Viera Connect*, vilket också gäller de senaste Blu-ray spelarna och hembiosystemen.

*Gäller plasmaskärmar i modellserierna VT50, GT50, ST50, XT50 och UT50, LED-skärmar i modellserierna WT50, DT50, ET50, ET5 och E5, Blu-raymodellerna DMP-BD77, DMP-BDT120, DMP-BDT220, DMP-BDT320, DMP-BDT500 och DMP-BBT01 samt hembiosystemen SC-BTT182, SC-BTT282, SC-BTT190, SC-BTT290, SC-BTT490 och SC-BTT590.

För mer information kontakta:

Tommi Valkama

Nordic Product Manager TV

tommi.valkama@eu.panasonic.com

Calina Gavril

Junior Product Manager TV

calina.gavril@eu.panasonic.com

Jonas Eriksson

Nordic Product Manager

jonas.eriksson@eu.panasonic.com

Panasonic Corporation är världsledande inom utveckling och tillverkning av elektroniska produkter för konsument- och företagsmarknad samt industri. Företaget som har sitt huvudkontor i Osaka i Japan, redovisade en sammanlagd nettoförsäljning på 7,85 biljoner yen (71,4 miljarder euro) för räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2012. Företagets aktier är noterade på börserna i Tokyo, Osaka, Nagoya och New York (NYSE: PC).

Panasonic Nordic har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland, omsätter över 2 miljarder SEK per år och har ca 100 anställda. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, Hifi, kontorsprodukter, telekommunikation, värmepumpar, hushållsprodukter, batterier, professionell broadcast-utrustning samt elektriska komponenter. För mer information om företaget och varumärket Panasonic besök vår hemsida www.panasonic.se

Taggar: