• Panasonic Nordic/

NY SERIE SIP DECT–TERMINALER AVMULTICELLSTYP FRÅN PANASONIC: FÖR FÖRETAG SOM ALLTID VILLVARA TILLGÄNGLIGA FÖR SINAKUNDER

Panasonic Systems Communication Company Europe (PSCEU) lanserar inom kort företagets senaste SIP DECT-telefoner och SIP DECT1-server av multicellsstyp. Den nya serien blir tillgänglig på den Europeiska marknaden i juli 20122 för operatörer/lösningar med öppen källkod (t.ex. Asterisk Digium).

Panasonic, en världsledande DECT-tillverkare, tillhandahåller den ultimata lösningen för företag med anställda som ofta rör sig inom arbetsplatsen. Med den nya SIP DECT-serien av multicellstyp blir hela
byggnaden en kommunikationszon där företagets befintliga nätverksinfrastruktur utnyttjas och eliminerar behovet av extra kablage. Inkommande samtal besvaras var som helst med portabla
handenheter. På så sätt blir kommunikationen snabb och effektiv för anställda i företaget vilket även leder till nöjdare kunder.

I DECT-serien finns två handenhetstyper och en cellstation som uppfyller behoven på de flesta vertikala marknader. Standardhandenheten, KX-UDT111, är en perfekt lösning för kontor,
myndigheter och skolor medan den avancerade smala och lätta handenheten KX-UDT121, med vibrationsfunktion och Bluetooth, passar för detaljhandel, hotell och vårdinrättningar.
Den SIP-baserade DECT-telefonen har mycket hög röstkvalitet och extra förbättringar i radiomottagningen med wideband-ljud och brusreduceringsfunktion. Den nätverksvänliga produkten
garanterar problemfritt underhåll och driftsättning av cellstationerna med en unik & tidsbesparande installationsprocess. Panasonics SIP-baserade DECT serie ger en komplett affärslösning med
exceptionell kvalitet och prestanda till ett mycket överkomligt systempris.

UDT-serien av SIP-telefoner introduceras över hela Europa i en serie evenemang där operatörer och distributörer får chansen att lära sig mera om de nya UDT & UDS-lösningarna av SIP DECT.
"Panasonic SIP Experience Days 2012" besöker huvudländer i Europa under Maj-Juli 2012. Evenemanget i London ägde rum den 29e Maj med representanter från Sverige och England.
Deltagarna på eventet fick förutom UDT-serien även lära känna andra produkter i Panasonic omfattande terminalutbud för SIP, till exempel UT670 Smart Desk-telefonen och den exklusiva
kontorstelefonen UT248.

Presskontakt:
Mats Jansson, Key Account Manager
mats.jansson@eu.panasonic.com
Tel: +46 (0)8 6802600

Presskontakt:
Torbjörn Mähler, Product & Marketing Manager
torbjorn.mahler@eu.panasonic.com
Tel: +46 (0) 8 6802600

1 Trådlös server
2 Ej kompatibelt med nuvarande DECT-system

Om Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU)

PSCEU är den europeiska delen av Panasonic Systems Communications Company, den globala B2B-divisionen hos Panasonic. PSCEU:s mål är att förbättra arbetslivet för affärstjänstemän och att hjälpa organisationer att förbättra effektivitet och resultat. Vi hjälper organisationer att registrera, behandla och kommunicera alla sorters information: bilder, ljud och text.
Våra produkter omfattar PBX-växlar, dokumentskrivare, professionella kameror, projektorer, stora bildskärmar och robusta datorer. PSCEU har cirka 500 anställda, teknisk designexpertis, global projektledningskapacitet och ett stort europeiskt partnernätverk, och kan därmed erbjuda oöverträffade kapaciteter på sina marknader.

Det nya PSCEU består av fyra affärsdivisioner:

• Communication Solutions hanterar professionella skannrar, multifunktionsskrivare, telefonisystem, SIP-lösningar samt
konferenssystem med HD-video.

• Visual System Solutions hanterar projektorer interaktiva skrivtavlor, presentationshjälpmedel och skärmar. Panasonic
är marknadsledande i Europa för projektorer med 28 % intäktsandel.

• Professional Camera Solutions hanterar professionell teknik för ljud/bild, säkerhet och IVM (integrated machine vision).
Panasonic är en av de två främsta leverantörerna av professionella kameror i Europa.

• Computer Product Solutions som omfattar Toughbook-sortimentet av robusta bärbara datorer, Toughpad-surfplattor för
företagsbruk och elektroniska kassasystem (EPOS). Panasonic Toughbook är ledande på den europiska marknaden för
robusta bärbara datorer med en marknadsandel på
62,9 procent år 2010 (VDC, juni 2011).

Panasonic Corporation är globalt marknadsledande inom utveckling och tillverkning av elektroniska produkter för konsument-, företagsmarknad och industri. Huvudkontoret ligger i Osaka i Japan, och företaget redovisade en sammanlagd nettoförsäljning på 7,85 biljoner yen (71,4 miljarder euro) för räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2012. Företagets aktier är noterade på börserna i Tokyo, Osaka, Nagoya och New York (NYSE: PC).