Nya Panasonic Free Multi kyler eller värmer fem rum med en utedel

Panasonic fortsätter att förbättra sitt sortiment luft/luft-värmepumpar för bostäder, nu lanseras ”Free Multi” 5x1 multi-split. Med det nya innovativa systemet kan man kyla eller värma fem rum genom enbart en utomhusenhet samt utan att tumma på Panasonics energieffektivitet och smidiga installation.

Med Panasonic Free Multi väljer man fritt, utgående från kundens behov, den mest passande kombinationen av inomhus och utomhusenhet från produktlinjen.

– De många valmöjligheterna i Panasonics sortiment för luftvärmepumpar innebär att konsumenterna idag kan dra nytta av fördelarna med en värmepump oavsett vilken sorts bostad de har, och göra ordentliga energibesparingar, säger Sofia Törnlöf, produktchef på Panasonic värmepumpar.

Många möjligheter och exakt kontroll

Alla modeller i produktlinjen Free Multi är betygsatta med Energiklass A/A, både när de kyler och värmer. Önskad temperatur uppnås trots temperaturer ner till -15 grader i värmeläge eller -5 grader i kylläge.

Panasonics DC-invertersystem tillhandahåller exakt temperaturkontroll. Den dubbelroterande kompressorn, med exakt balans, garanterar tillförlitlighet och effektivitet. Det innebär också en ökad komfort, snabb nedkylning och uppvärmning, allt vid mycket låga ljudnivåer.

Free Multi-serien har många olika egenskaper:

• Storleken på utomhusenheten har minskat med nio procent vilket möjliggör installation även i bostäder med begränsad yta
  • Panasonics innovativa hetgasbypass garanterar kontinuerlig uppvärmning
  • Utbytbara och tvättbara keramiska filter samt en fotokatalytisk LED steriliseringsfunktion rensar bort obehaglig lukt, baciller och bakterier (endast väggmonterade modeller)
  • Inställningar för både nattläge och ekonomiläge garanterar en tyst och energisnål uppvärmning eller nedkylning
  • Programmerbar start och avstängning genom inbyggd 24 h klocka

För mer information, vänligen kontakta:
Jonas Köpniwsky, Comvision, 0708-82 84 40,
jonas@comvision.se

Panasonic Corporation är en av de världsledande tillverkarna av tekniska konsument-, affärs- och industriprodukter. Företaget omsatte totalt c:a 550 miljarder SEK under det senaste verksamhetsåret. Huvudkontoret har sitt säte i Osaka, Japan och företaget är bland annat noterat på börsen i Tokyo, Osaka, Nagoya och New York (NYSE).  Panasonic Nordic är en filial till Panasonic Europe och bedriver verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Den nordiska filialen omsätter över 2,5 miljarder SEK per år. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, Hifi, värmepumpar, kontorsprodukter, telekommunikation, hushållsprodukter, batterier, professionell broadcast-utrustning samt elektroniska komponenter. För mer information om företaget och varumärket Panasonic besök vår hemsida www.panasonic.se

Taggar: