Panasonic lanserar sin effektivaste och kraftfullaste värmepump någonsin

Den nya luft/luft-modellen Panasonic VE är den bästa, kraftfullaste och effektivaste värmepumpen för hushåll någonsin från det branschledande företaget. Med sin innovativa avfrostningsteknik, höga effektivitet och nyskapande luftreningssystem är den idealisk för det nordiska klimatet.

Den nya prestigepumpen Panasonic VE kommer med en rad nya tekniska funktioner som ger luft/luft-pumpen ett av marknadens absolut högsta COP-värden.

Avfrostning som ej stör värmeproduktionen
Panasonic VE är bland annat utrustad med ett helt nytt värme- och kylsystem som genom en nyutvecklad värmelagringsenhet (Heat Charge System) ger värme utan avbrott. Avfrostningscykeln behöver aldrig störa värmeproduktionen, vilket ger mycket hög energieffektivitet. Systemets snabbstartsfunktion uppnår hög temperatur på mycket kort tid. Trots att VE är extrem kraftfull är den ändå mycket tystgående tack vare sin innovativa design och sina nya tekniska lösningar.

Panasonic VE kommer i två storlekar och bägge kommer att märkas med A+++, den högsta ErP-rankingen.

Nanoe-G och Econavi ger ren luft och minskad energiåtgång

Panasonic VE är utrustad med det nya luftreningssystemet, Nanoe-G, som med hjälp av nanopartiklar effektivt renar luften i rummet. Tekniken eliminerar och deaktiverar 99 % av luftburna och vidhäftade mikroorganismer såsom bakterier, virus och mögel och skapar därmed en hälsosammare hemmiljö att leva i.

Genom en innovativ funktion för energibesparing,
Econavi, justeras värmen och kylan automatiskt beroende på solljuset. Sensorer känner av förändringar i solljusets intensitet i rummet och justerar kontinuerligt temperaturinställningen efter behov och minskar därmed effektivt energikonsumtionen för hushållen.

Panasonic VE kommer att finnas tillgänglig på den nordiska marknaden under hösten 2012.

För mer information, vänligen kontakta:
Jonas Köpniwsky, Panasonic Nordic PR, 0708-82 84 40,
jonas@comvision.se

Panasonic Corporation är en av de världsledande tillverkarna av tekniska konsument-, affärs- och industriprodukter. Företaget omsatte totalt c:a 550 miljarder SEK under det senaste verksamhetsåret. Huvudkontoret har sitt säte i Osaka, Japan och företaget är bland annat noterat på börsen i Tokyo, Osaka, Nagoya och New York (NYSE).  Panasonic Nordic är en filial till Panasonic Europe och bedriver verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Den nordiska filialen omsätter över 2,5 miljarder SEK per år. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, Hifi, värmepumpar, kontorsprodukter, telekommunikation, hushållsprodukter, batterier, professionell broadcast-utrustning samt elektroniska komponenter. För mer information om företaget och varumärket Panasonic besök vår hemsida www.panasonic.se

Taggar: