Panasonic LUMIX firar ett år med Fotografiska med nytt två års avtal

För drygt ett år sedan öppnade Fotografiska på Stadskajen i Stockholm. Idag har över 370 000 besökt samlingsplatsen för fotokonst och modern fotografi vilket är högt över förväntan och en av många anledningar till att huvudsponsorn Panasonic LUMIX förlänger avtalet med två nya år.

Efter ett premiärår med över 370 000 besökare och 100 000 fans på Facebook tar nu Fotografiska tillsammans med huvudsponsorn Panasonic LUMIX klivet in i ett nytt två års avtal.

-          Det var ett enkelt beslut att ta. Vi har ett fantastiskt premiärår bakom oss och med vår dagliga närvaro bland människor som brinner för foto och fotografi. Fotografiska har bidragit till att etablera LUMIX på en ny nivå. Vi ser i våra undersökningar att samarbetet påverkar Panasonic LUMIX mycket positivt. Framförallt ser vi skillnader i inställningen till oss som tillverkare av systemkameror där Fotografiska ha samma idé som vi – att alltid leverera högsta kvalité. säger Stefan Sundin nordisk marknadschef på Panasonic.

-          Panasonic LUMIX har varit en drömpartner under vårt första år och verkligen förstått hur man inte bara deltar utan aktivt gjort vår upplevelse ännu starkare med produktexponering, nyttjande av mötesfaciliteter och kampanjen Lumix 1200 i vårt partnerrum, säger Per Broman, grundare och kommersiell chef för Fotografiska.

Det nya avtalet är skrivet på två år och innehåller en hel del nyheter.

-          Jag kan givetvis inte avslöja alla våra planer, men det nya avtalet innehåller mer kundaktiviteter, exponering som inte ens fanns när vi inledde vårt samarbete och möjligheter att kreativt ta ut svängarna rejält, berättar Stefan Sundin.

Panasonic jobbar med Aegis Media i rådgivning och aktivering av avtalet tillsammans med Daniel Björklund, JJP (sponsring) och Ulrika Norin, Vizeum (media).

- Nu är jungfruresan över och alla inblandade går in i nästa fas med massor med energi och kunskap om varandra. Det blir en stor utmaning att ta samarbetet till nästa nivå, men grundförutsättningarna är dom allra bästa, säger Daniel Björklund, JJP.

Samarbetet mellan Panasonic och Fotografiska har uppmärksammats i en rad sammanhang med nomineringar i bland annat Cannes Lions, Guldägget och Gyllene Hjulet.

För mer info kontakta:

Stefan Sundin, Nordisk Marknadschef Panasonic: + 46 705 97 26 77

Per Broman, Fotografiska: + 46 708 20 22 82

Daniel Björklund, Senior Advisor, JJP: + 46 701 49 45 85

Panasonic Corporation är en av de världsledande tillverkarna av tekniska konsument-, affärs- och industriprodukter. Företagets konsoliderade netto omsättning under det senaste verksamhetsåret som slutade 31 mars 2011 var c:a 79 miljarder EUR. Bolagets huvudkontor har sitt säte i Osaka, Japan och är bland annat noterat på börsen i Tokyo, Osaka, Nagoya, New York (NYSE:PC).

Panasonic Nordic AB är ett helägt dotterföretag som har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Det nordiska bolaget omsätter över 2,5 miljarder SEK per år och har mer än 100 anställda. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, Hifi, kontorsprodukter, telekommunikation,värmepumpar, hushållsprodukter, batterier, professionell broadcast-utrustning samt elektriska komponenter. För mer information om företaget och varumärket Panasonic besök vår hemsida www.panasonic.se

Taggar: