Panasonic TX-P50VT50 den bästa plasma-TV du kan köpa

Panasonic belönas med tre EISA-utmärkelser, 2012-2013 års plasma-TV, 2012-2013 års Blu-ray-spelare & 2012-2013 års bästa kompakta systemobjektiv

TX-P50VT50 med sin enastående höga bildkvalitet har belönats som “2012-2013 års plasma-TV i Europa” av EISA (European Imaging Sound Association). Priset är ett erkännande för den enastående svärtan tack vare ett finslipat panelfilter som blockerar externt ljus. TV:n har dessutom en naturlig färgåtergivning och en otrolig Full HD 3D-prestanda i en elegant metall- och glasdesign.

European Imaging Sound Association (EISA) grundades 1982 och är en multimediaförening som testar produkter inom konsumentelektronik. Med medlemmar från femtio audio-, mobil-, video- och fototidningar från nitton europeiska länder är EISA:s priser kända som en av de mest prestigefyllda konsumentrekommendationer som en produkt kan få och en stark indikation på bästa beslut vid ett inköp.

TX-P50VT50 övertygade EISA juryn med sin suveräna prestanda både i 2D och i 3D. För att förklara varför juryn beslutade att TX-P50VT50 var “2012-2013 års plasma-TV i Europa” kommenterade juryn följande: “För att uttrycka det enkelt är Panasonic TX-P50VT50 den bästa plasma-TV du kan köpa med sin djupa svärta, naturliga färger och en överlägsen Full HD 3D-prestanda. Dessutom är den fullspäckad med avancerade funktioner, inbyggd Wi-Fi, webbläsare samt tillgång till sociala nätverk och olika appar via VIERA Connect, det finns även avancerade kalibreringsfunktioner. Anslutningsmöjligheterna är utmärkta med en SD-kortplats, fyra HDMI-ingångar och tre USB-portar. Dessutom är designen slät och elegant. Panasonic TX-P50VT50 är ett förstahandsval för konsumenter som uppskattar den bildkvalitet som plasmateknik erbjuder”.

Fabien Roth, chef för Consumer TV, Panasonic Marketing Europe kommenterar: “Vi arbetar ständigt för kontinuerlig innovation i vårt VIERA-TV sortiment och att säkerställa att vi erbjuder det allra bästa inom underhållning för hemmet. Vår TX-P50VT50 erbjuder en optimal bildkvalitet både i 2D och i 3D och förbättrade nätverksfunktioner allt i en slimmad och väldigt attraktiv design. Vi mycket glada att EISA-juryn ger vår VIERA TV den här utmärkelsen.

Blu-ray-spelare DMP-BDT500 och LUMIX G X VARIO 12-35 mm / F2.8 ASPH-objektiv vann också utmärkelser. DMP-BDT500 “2012-2013 års Blu-ray-spelare i Europa” och EISA-juryn motiverade sitt val så här: “Panasonics DMP-BDT500 har allt. Denna moderna flerfunktionsspelare är snabb och tillförlitlig vid avläsning av CD/DVD/BD-skivor och erbjuder flera tillämpningar för anslutning till internettjänster och tillåter DLNA fil-streaming. Den generösa anslutningsmöjligheten inkluderar två HDMI-ingångar som gör det enkelt att integrera med resten av ditt system”.

Optiken vann utmärkelsen som “2012-2013 års bästa kompakta systemobjektiv i Europa”. EISA-panelen imponerades av ett UHR-glas “(Ultra High Refractive) som minimerar kromatiska aberrationer och som bibehåller en hög bildkvalitet över hela bildområdet.

Alla priser kommer att presenteras officiellt under EISA Awards-ceremonin den 31 augusti på Ritz Carlton Hotel i Berlin.

Panasonic Corporation är världsledande inom utveckling och tillverkning av elektroniska produkter för konsument- och företagsmarknad samt industri. Företaget som har sitt huvudkontor i Osaka i Japan, redovisade en sammanlagd nettoförsäljning på 7,85 biljoner yen (71,4 miljarder euro) för räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2012. Företagets aktier är noterade på börserna i Tokyo, Osaka, Nagoya och New York (NYSE: PC).

Panasonic Nordic har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland, omsätter över 2 miljarder SEK per år och har ca 100 anställda. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, Hifi, kontorsprodukter, telekommunikation, värmepumpar, hushållsprodukter, batterier, professionell broadcast-utrustning samt elektriska komponenter. För mer information om företaget och varumärket Panasonic besök vår hemsida www.panasonic.se