PANASONIC VISUAL SYSTEM SOLUTIONS PRESENTERAR DEN SUPERROBUSTA 55-TUMSSKÄRMEN TH-55LFV50

Panasonic* Visual System Solutions har nöjet att presentera den nya LCD-skärmen TH-55LFV50 med ultratunn infattning. TH-55LFV50 har skapats med största fokus på detaljerna. Den har slimmade infattningar, skarp bild, låg energiförbrukning samt specialegenskaper såsom otroligt lätt vikt, vilket gör att den är perfekt för montering i tak eller på väggar.

*Panasonic System Communication Company Europe

Omöjlig att missa

IPS D-LED-panelen med en ljusstyrka på 800 cd/m² och den breda visningsvinkeln garanterar en iögonfallande bild även på mycket stora offentliga platser. Dessutom gör den tunna infattningen att ramen mellan bilderna endast är 5,3 mm, den minsta på marknaden just nu och ger videoväggen ett mer sömlöst och enhetligt utseende. I en konkurrensutsatt miljö med många digitala skärmar garanterar Panasonic att dessa skärmar står ut, med livfulla bilder i nästan naturlig storlek i optimal Full-HD 1080P-kvalitet.

Robust design

TH-55LFV50 är särskilt utformad för att minska skadefrekvensen vid transport och montering, vilket är det allra viktigaste för all offentlig användning, men särskilt inom uthyrnings- och evenemangsbranschen. Den har en stark 0,4 mm tjock metallram som är två gånger tjockare än huvudkonkurrenternas. Ramen är stöttålig och kan förhindra deformering på grund av värme. Dessutom har den en särskilt utformad förpackning i PE-material som står emot kontinuerliga vibrationer för att förstärka robustheten vid transport.

Var bland de första som får se TH-55LFV50

TH-55LFV50-videoväggen med upp till 5 x 5 skärmar och inte mindre än 10 anslutningsportar är utrustad för många olika användningsområden för digitala skärmar. Om du vill veta mer om dess egenskaper och se den med egna ögon ska du registrera dig för Panasonic Visual Experience Roadshow som tar de senaste visuella lösningarna från Panasonic till en rad olika större städer i Storbritannien och övriga Europa i november. Platser och datum i Storbritannien: Weybridge 20/11, Stoke 22/11 och Edinburgh 27/11. Boka din plats för att se Panasonics senaste professionella displayteknik nu på webbplatsen visualexperience.panasonic.eu

Pris och tillgänglighet

TH-55LFV50E kommer finnas tillgänglig i slutet av november till ett rekommenderat pris av 50 500 kronor exklusive moms.

Bilder finns att hämta här:

Presskontakt:

Susanne Hägvall, JustPR

susanne.hagvall@justpr.se

Tel: 073 788 22 59

Om Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU)
PSCEU är den europeiska grenen av Panasonic Systems Communications Company, Panasonics globala B2Bdivision.
PSCEU har som målsättning att förbättra arbetslivet för yrkesmänniskor i affärsvärlden och bidra till att
deras verksamheter blir effektiva och når resultat. Vi hjälper organisationer att samla in, bearbeta och sända
vidare alla former av information – bilder, ljud och texter. Bland våra produkter kan nämnas PBX-växlar,
dokumentskrivare, professionella kameror, projektorer, stora skärmar och slitstarka bärbara datorer. Med omkring
500 medarbetare, expertkunskaper inom teknisk konstruktion, kapacitet för global projektledning och ett stort
europeiskt nätverk av partnerföretag kan PSCEU erbjuda en kapacitet som är unik på de marknader där vi är
verksamma.

Nya PSCEU består av fyra affärsdivisioner:
• Kommunikationslösningar där professionella skannrar, multifunktionella skrivare, telefonisystem och HDvideokonferenssystem
ingår.
• Visuella system där projektorer, interaktiva whiteboard-tavlor, presentationsverktyg och skärmar ingår.
Panasonic är marknadsledande i Europa när det gäller projektorer, med 28 procent av intäkterna.
• Professionella kameralösningar där teknik för audiovisuella lösningar, säkerhet och IMV (Industrial
Medical Vision) ingår. Panasonic är en av de två ledande leverantörerna av professionella kameror i
Europa.
• Datorproduktlösningar som omfattar de slitstarka bärbara datorerna i Toughbook-sortimentet, Toughpad
datorplattor för affärslivet och EPOS-system (elektroniska kassa- och betalsystem). Panasonic
Toughbook hade 2011 (VDC, mars 2012) en marknadsandel på 65,8 procent av marknaden för slitstarka
bärbara datorer i Europa.
Panasonic Corporation är ett globalt företag inom utveckling och tillverkning av elektronikprodukter för en rad
olika behov hos konsumenter, företag och industrier. Företaget har sitt huvudkontor i Osaka i Japan och
registrerade en total nettoförsäljning på 71,4 miljarder euro för försäljningsåret som slutade den 31 mars 2012.
Företaget är noterat på börserna i Tokyo, Osaka, Nagoya och New York (NYSE:PC). Mer information om
företaget och varumärket Panasonic finns på företagets webbplats http://panasonic.net/