Panasonics japanska ledning i Sverige: Framtida spjutspetsteknologi, grön vision och nya produkter

För första gången träffar de japanska utvecklings- och marknadscheferna svensk media för att berätta om företagets visioner om framtida energilösningar för både konsumenter och industri. Panasonic värmepumpar bjuder in till en exklusiv pressfrukost den 25:e oktober kl 09:00. Företaget kommer samtidigt att premiärvisa nya värmepumpar som når marknaden under hösten 2011. Pressfrukosten äger rum i Panasonics nyöppnade ”Knowledge Centre” på Nybygget, nära Arlanda. Transport till och från Panasonics pressfrukost går med abonnerade bussar från Stockholm city för den som önskar.

Panasonics ledning kommer bland annat att presentera:

• Panasonics visioner för branschen – framtida spjutspetsteknologi inom: Energi/Hälsa/Design/Tekniska lösningar/Miljö
  • Lansering av nya produkter för både konsument och industri
  • Miljömålet 2018 – Så ska Panasonic bli världens mest miljövänliga elektronikföretag

Deltagare:

• Mr. Hisashi Hiratani, Director Panasonic HA Air-Conditioning R&D
  • Mr. Yoshiaki Nakano, Manager Quality Assurance, AirConditioning
  • Enrique Vilamitjana, VD Panasonic Home Applicance Air Conditioning Europe
  • Hiroshi Komatsubara, Vice VD Panasonic Home Applicance Air Conditioning Europe
  • Toru Takami, Country Manager Nordics

Det finns möjlighet att få personliga intervjuer med deltagarna och fototillfälle efter pressfrukosten. Vi bjuder på frukost på plats samt ordnar transport fram och tillbaka till Stockholm city för dem som behöver. Vi planerar att vara klara ca 10:30.

Anmäl ditt deltagande, samt meddela om du behöver transport, till Jonas Köpniwsky, 0708-82 84 40, jonas@comvision.se senast måndagen den 17:e oktober.

Panasonic Corporation är en av de världsledande tillverkarna av tekniska konsument-, affärs- och industriprodukter. Företaget omsatte totalt c:a 550 miljarder SEK under det senaste verksamhetsåret. Huvudkontoret har sitt säte i Osaka, Japan och företaget är bland annat noterat på börsen i Tokyo, Osaka, Nagoya och New York (NYSE).  Panasonic Nordic AB är ett helägt dotterföretag som har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Det nordiska bolaget omsätter över 2,5 miljarder SEK per år. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, Hifi, kontorsprodukter, telekommunikation, hushållsprodukter, batterier, professionell broadcast-utrustning samt elektroniska komponenter. För mer information om företaget och varumärket Panasonic besök vår hemsida www.panasonic.se

Taggar: