Panasonics nya värmepumpskontroll förenklar installation och konfiguration

Panasonics nya generation smarta kontroller till värmepumpsystemet Aquarea har fått en ny design med flera nya funktioner som gör den enklare att installera och ställa in för att maximera bra inomhusklimat och ekonomi.

Panasonics nya kontroll för värmepumpar (HPM – Heat Pump manager) är en av marknadens mest avancerade tillbehör till en luft-vatten-värmepump. Det är en värmepumpskontroll som förenar en mängd olika funktioner i en enda central kontroll av uppvärmning och/eller varmvatten.

Några av de smarta och effektiva nyckelfunktionerna i nya Panasonic HPM är t ex:

• Enkla menyval med systemet
  • Upp till 600 förinställningar kan göras på www.panasonicproclub.com
  • Kaskad-system finns för stora installationer
  • Styrning av extern tillsats
  • Två shuntade värmekretsar kan styras samtidigt
  • Förberett för Smart Grid
  • Driftsläge för solpanel, ger möjlighet att produceras elektricitet och värme samtidigt
  • Online-uppkoppling för att kontrollera alla parametrar
  • Enkel installation som kräver mindre än tre minuter för att konfigurera ett komplext system.

Som del av Panasonics nya serie HPM lanseras nya kontrollenheter som kan fås med eller utan inbyggd display och antingen som trådlös eller trådansluten version. I tillägg kan kontrollen levereras med en extern display med pekskärm.

Klara färdiga gå!

Panasonics HPM-kontroll för Aquarea är förprogrammerad med upp till 600 applikationer och systemdiagram som sparar mycket tid som annars får läggas ned på programmering och att sätta systemet i drift. Genom att följa enkla instruktioner och diagram på skärmen väljer man de inställningar som är relevanta för sitt system, och därefter ställer mjukvaran automatiskt in rätt programmering. Den här enkla och effektiva installationen tar inte mer än tre minuter att göra, sedan är systemet i gång.

Panasonics nya kontrollsystem har kapacitet att kontrollera upp till tre luft-vatten-värmepumpar i ett kaskadsystem där varje system kan kontrollera två värmekretsar. Därutöver kan man integrera solcellspaneler för att skapa en ännu mer energieffektiv lösning.

Panasonic levererar HPM-systemen i flera olika standardenheter med alla nödvändiga tillbehör för olika installationer, allt för att förenkla orderprocessen.

För mer information, vänligen kontakta:
Elin Norlin, Panasonic Nordic PR, 0702-79 86 40, elin@comvision.se

Läs mer om Panasonic Heat Pump Manager på www.panasonicproclub.com.

Panasonic Corporation är en av de världsledande tillverkarna av tekniska konsument-, affärs- och industriprodukter. Företaget omsatte totalt c:a 550 miljarder SEK under det senaste verksamhetsåret. Huvudkontoret har sitt säte i Osaka, Japan och företaget är bland annat noterat på börsen i Tokyo, Osaka, Nagoya och New York (NYSE).  Panasonic Nordic AB är ett helägt dotterföretag som har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Det nordiska bolaget omsätter över 2,5 miljarder SEK per år. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, Hifi, kontorsprodukter, telekommunikation, hushållsprodukter, batterier, professionell broadcast-utrustning samt elektroniska komponenter. För mer information om företaget och varumärket Panasonic besök vår hemsida
www.panasonic.se

Taggar:

Citat

“På Panasonic vet vi hur viktigt det är att både ha kontroll och effektiva prestanda över hela linjen, säger Sofia Törnlöf, produktchef för Panasonic Aircon Nordic. Med vår nya HPM kan våra användare hålla kontroll på sina värmepumpsystem med fjärrkontroll var de än befinner sig. Med Internet och en webbaserad Smartphone får man dessutom tillgång till en mängd systemstatistik med larm och underhållsfunktioner.”
Sofia Törnlöf