• Panasonic Nordic/

PANASONICS WW‑CF/CW300-SERIE INTRODUCERAR FEM NYA SÄKERHETSLÖSNINGAR FÖR ÖVERVAKNING DYGNET RUNT I PANASONICS UTBUD AV ÖVERVAKNINGSKAMEROR

PSCEU (Panasonic System Communications Company Europe) är stolta över att presentera fem nya analoga, fixerade låd- och domekameror med dygnet runt-drift. Kamerorna är högkänsliga och har en hög upplösning (650 TV-linjer), är fullt fungerande dygnet runt-drift och har en matrisfunktion för färgkompensering på 16 grader som ger fler och mer naturliga färganpassningar.

De fixerade domekamerorna med dygnet runt-drift från produktserien WV‑CF/CW300 är avancerade och har en hög funktionalitet. Tack vare dygnet runt-driften har kamerorna en mycket stor ljuskänslighet som gör det möjligt att ta färgbilder vid endast 0,08 lx (för modellen WV-CF314L/WV-CW324L) och 0,15 lx (för modellen WV-CF304L/WV-CW304L). Detta samverkar med lysdioden för infrarött ljus i modellerna, där WV-CF314L har en räckvidd på 20 m, WV-CF304L en räckvidd på 10 m, WV-CW324L en räckvidd på 50 m och WV-CW304L en räckvidd på 20 m.

Samtliga fem modeller i serien är dessutom utrustade med ett lågpassfilter för infrarött ljus som aktiveras och inaktiveras, vilket ger en större ljuskänslighet i svartvitt läge. Detta gör det möjligt att filma sekvenser och ta foton i fullständigt mörker (0 lx). Det infraröda ljuset används för att belysa bilderna, vilket möjliggör ett mer effektivt utnyttjande av dygnet runt-funktionerna. Dessa funktioner, tillsammans med den automatiska bakgrundsfokuseringen, möjliggör snabba inställningar och skarpare bilder.[1]

Dygnet runt-funktionen och kapslingsklassningen IP66 gör WV‑CW300-serien till det perfekta valet för utomhusinstallationer.

Kameraserierna WV‑CF300 och WV‑CW300 kan fånga in visuellt material även i mörker. Kamerorna är den perfekta analoga lösningen för oavbruten övervakning. Funktionerna med infrarött ljus och förmågan till dygnet runt-drift gör att det finns en modell för varje utmaning och installation.

Besök business.panasonic.eu för mer information

För ytterligare information var vänlig kontakta:

Susanne Hägvall, JustPR

susanne.hagvall@justpr.se

[1] Automatisk bakgrundsfokusering är tillgänglig på WV-CW324L/WV-CF314L

Om Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU)
PSCEU är den europeiska grenen av Panasonic Systems Communications Company, Panasonics globala B2Bdivision.
PSCEU har som målsättning att förbättra arbetslivet för yrkesmänniskor i affärsvärlden och bidra till att
deras verksamheter blir effektiva och når resultat. Vi hjälper organisationer att samla in, bearbeta och sända
vidare alla former av information – bilder, ljud och texter. Bland våra produkter kan nämnas PBX-växlar,
dokumentskrivare, professionella kameror, projektorer, stora skärmar och slitstarka bärbara datorer. Med omkring
500 medarbetare, expertkunskaper inom teknisk konstruktion, kapacitet för global projektledning och ett stort
europeiskt nätverk av partnerföretag kan PSCEU erbjuda en kapacitet som är unik på de marknader där vi är
verksamma.

Nya PSCEU består av fyra affärsdivisioner:
• Kommunikationslösningar där professionella skannrar, multifunktionella skrivare, telefonisystem och HDvideokonferenssystem
ingår.
• Visuella system där projektorer, interaktiva whiteboard-tavlor, presentationsverktyg och skärmar ingår.
Panasonic är marknadsledande i Europa när det gäller projektorer, med 28 procent av intäkterna.
• Professionella kameralösningar där teknik för audiovisuella lösningar, säkerhet och IMV (Industrial
Medical Vision) ingår. Panasonic är en av de två ledande leverantörerna av professionella kameror i
Europa.
• Datorproduktlösningar som omfattar de slitstarka bärbara datorerna i Toughbook-sortimentet, Toughpad
datorplattor för affärslivet och EPOS-system (elektroniska kassa- och betalsystem). Panasonic
Toughbook hade 2011 (VDC, mars 2012) en marknadsandel på 65,8 procent av marknaden för slitstarka
bärbara datorer i Europa.
Panasonic Corporation är ett globalt företag inom utveckling och tillverkning av elektronikprodukter för en rad
olika behov hos konsumenter, företag och industrier. Företaget har sitt huvudkontor i Osaka i Japan och
registrerade en total nettoförsäljning på 71,4 miljarder euro för försäljningsåret som slutade den 31 mars 2012.
Företaget är noterat på börserna i Tokyo, Osaka, Nagoya och New York (NYSE:PC). Mer information om
företaget och varumärket Panasonic finns på företagets webbplats http://panasonic.net/