Videobutiken SF Anytime i din Panasonic-TV med Viera Connect

Under hösten lanseras SF Anytime som en ”app” i Panasonics nya Viera Connect-utbud. Viera Connect är Panasonics nya värld av internetuppkopplade tjänster direkt i din Viera TV*. SF Anytime är en av de första tjänsterna i Viera-världen där kunden kan hyra tusentals filmer med några enkla tryck på fjärrkontrollen; från senaste topptitlarna till gamla klassiker.

Förutom videofilmer erbjuder Viera Connect sex olika huvudkategorier med tjänster och tillämpningar (”appar”): musik, sport, sociala nätverk, nyheter och livsstil, hälsa och motion samt spel.

Eftersom alla tjänster och filmer inom Viera Connect ligger lagrade i det s k ”datormolnet” krävs ingen nedladdning av filmer eller tillämpningar. Ultrasnabba svarstider gör i stället att du omedelbartkantitta på din film, starta ditt spel eller tadelav någon begärd ”app”.

Den molnbaserade Viera Connect-tjänsten är en banbrytande innovation som erbjuder en fullständigt skräddarsydd upplevelse för hemmaunderhållning. Antalet applikationer för Viera Connect ökar ständigt, vilket försäkrar användarna om ett fortsatt attraktivt tjänsteutbud direkt till TVn i vardagsrummet.

Not: Den som köpt en Viera-TV under 2011* har automatiskt tillgång till Viera Connect-marknaden senare under året. Det kommer även att finnas en uppdatering för Viera-apparater köpta under 2010**.

* Gäller modellerna: Plasma skärmarna i VT30-, GT30-, ST32-, UT30-, G30- och S30-serien samt LCD skärmarna i DT35-, DT30-, D35-, och E30-serierna.

** Kompatibla modeller från 2010 är: Plasma skärmarna i VT20-, GT20-, V20- och G20-serien samt LCD skärmarna i V20-, D28- (37” and 32”), D25- och G20-serien.

För mer information kontakta:

Panasonic

Mithra Pakdaman
Senior Nordic Product Manager
Viera TV
mithra.pakdaman@eu.panasonic.com

Tommi Valkama
Nordic Jr Product Manager
Viera TV
tommi.valkama@eu.panasonic.com

SF Anytime

Jakob Hammarstedt
Head of Distribution & CTO
Jakob@sfanytime.com

För lån av testprodukter kontakta:

Text 100
Frida Löwengren
Tel. 08 545 472 59
frida.lowengren@text100.se

Text 100
Anders Håll
Tel. 08 545 517 73
anders.hall@text100.se

För högupplösta bilder logga in på:

User: press
Password: panasonic09

Panasonic Corporation är en av de världsledande tillverkarna av tekniska konsument-, affärs- och industriprodukter. Företagets konsoliderade netto omsättning under det senaste verksamhetsåret som slutade 31 mars 2011 var c:a 79 miljarder EUR. Bolagets huvudkontor har sitt säte i Osaka, Japan och är bland annat noterat på börsen i Tokyo, Osaka, Nagoya, New York (NYSE:PC).

Panasonic Nordic AB är ett helägt dotterföretag som har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Det nordiska bolaget omsätter över 2,5 miljarder SEK per år och har mer än 100 anställda. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, Hifi, kontorsprodukter, telekommunikation,värmepumpar, hushållsprodukter, batterier, professionell broadcast-utrustning samt elektriska komponenter. För mer information om företaget och varumärket Panasonic besök vår hemsida www.panasonic.se