Ny generation av IP-telefoner från Panasonic

Panasonic presenterar KX-NT550, en ny serie IP-telefoner som erbjuder två Gigabit Ethernet-ingångar och HD-ljud. Lagring av ett stort antal kontakter och EHS-kompatibilitet med Plantronics headsets ger användaren en smidigare och effektivare vardag vid professionell kommunikation.

Stockholm, 14 februari 2014. Den nya KX-NT500-serien av IP-telefoner har lanserats av Panasonic och består av tre modeller, KX-NT551, KX-NT553 samt KX-NT556. Alla tre enheter är utrustade med två Gigabit Ethernet-ingångar och stödjer Power-over-Ethernet (PoE), vilket gör att telefonerna enkelt kan integreras i företagets IP-nätverk.

IP-telefonerna har en snygg design och finns i färgerna svart och vitt. HD-ljud som är bäst-i- klassen, och funktioner som, ”Enhanced Echo Cancellation” och ”Expended Acoustic Chamber” för ekoreduktion och förbättrad akustik ger ett perfekt ljud oavsett om du pratar direkt i luren, via högtalartelefon eller headset. Med en Electronic Hook Switch-ingång (Plantronics-kompatibel) kan Plantronics utbud av DECT-headsets även nyttjas och användaren kan smidigt röra sig fritt på kontoret utan att behöva tänka på telefonen.

Upp till 36 nummer med ”self-labelling” via display kan registreras (12x3 för KX-NT556 och 12x2 för KX-NT553) och förenklar såväl initiala inställningar som underhåll på distans. De två modellerna kan även utökas till 48 knappar med IP-DSS-konsolen KX-NT505. Eftersom alla nummer syns på display behövs inga pappersetiketter. KX-NT553 och NT556 har en upp till sex raders bakgrundsbelyst LCD-display och KX-NT551 en enradig display med åtta programmerbara CO-knappar (central office).

Låg energiförbrukning kombinerat med ett avancerat ECO-läge innebär minskade energikostnader.

Vänligen läs mer i det engelska pressmeddelandet och specifikationen som finns bifogade.
För mer information, vänligen kontakta:

Mikael Höstman

mikael.hostman@eu.panasonic.com

PSCEU är den Europeiska delen av Panasonic Systems Communications Company, Panasonics globala B2B division. PSCEU:s mål är att förenkla vardagen för yrkesfolk samt förbättra deras organisationers effektivitet och resultat. Produkterna omfattar företagsväxlar (PBX), dokumentskrivare, professionella kameror, projektorer, stora visuella skärmar och stryktåliga mobila datorer. Med cirka 500 anställda, ingenjörsexpertis i design, global projektledningsförmåga och ett stort europeiskt partnernätverk erbjuder PSCEU oöverträffad kompetens inom sina marknader.

Panasonic Corporation är världsledande inom utveckling och tillverkning av elektroniska produkter för konsument- och företagsmarknad samt industri. Sedan starten 1918 har företaget expanderat globalt och driver nu över 500 konsoliderade företag över hela världen. Företaget, som har sitt huvudkontor i Osaka i Japan, redovisade en sammanlagd nettoförsäljning på 7,30 biljoner yen (68 miljarder euro) för räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2013. Panasonic arbetar för att skapa nya värden genom sina innovationer och strävar efter att göra livet lättare och skapa en bättre värld för konsumenterna. För mer information om Panasonic besök företagets webbplats på

Taggar: