Panasonic lanserar CA-lösning tillsammans med Poltys

Stockholm, 23 april 2014 - Panasonic har inlett ett samarbete med den ledande programvaruleverantören Poltys för att erbjuda en mobil CA-lösning (Communications Assistant) till företag som vill försäkra sig om att medarbetare, kunder, partner och leverantörer ständigt kan hålla kontakten med varandra.

Systemet kan integreras med Panasonic KX-NS1000 och Panasonics CA-klient, vilket gör att den stationära och mobila lösningen tillsammans fungerar som en enda lösning. Därför behövs bara en nummeranknytning.

- Tack vare den mobila CA-lösningen kan röstsamtal, chatt, statusmeddelanden och datorintegration nu genomföras med ett enda program, vilket garanterar att kommunikationen alltid är tydlig, konsekvent och kostnadseffektiv oberoende av företagets verksamhetsplats, säger Carlos Osuna, Marknadschef för Communication Solutions på Panasonic.

Mobila användare kommer lätt åt central information, de missar aldrig ett samtal och kunderna behöver bara komma ihåg ett nummer.

Den mobila CA-lösningen är lätt att installera och enkel att använda. Den fungerar som en PBX-förlängning och maximerar företagskommunikation som videosamtal, chatt, delning av bilder och filer, aktivitetsloggar, statusmeddelanden och kontaktlistor.

Systemet har en ”Follow Me”-funktion, som gör att användarna kan ringa och ta emot samtal via en PBX, oberoende av var de är, så att de inte behöver dra på sig egna samtalsavgifter.

Du hittar Panasonics mobila CA-klient på iTunes och Google Play.

Mer information finns på http://business.panasonic.co.uk/communication-solutions/.

Mikael Höstman
mikael.hostman@eu.panasonic.com

Om Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU)

* Communication Solutions inkluderar professionella skannrar, multifunktionella skrivare, telefonsystem och SIP-terminaler.

* Visual System Solutions inkluderar projektorer, presentationshjälpmedel samt videokonferenssystem och displayer i HD. Panasonic är marknadsledande på projektorer i Europa med 28 % marknadsandel.

* Professional Camera Solutions inkluderar broadcast- och professionella AV-produkter, säkerhet, brandlarmsystem och IMV (industrial medical vision) teknologier. Panasonic är en av de två ledande tillverkarna för professionella kameralösningar i Europa.

* Computer Product Solutions omfattar Toughbook-sortimentet med tåliga bärbara datorer, Toughpad företagstablets och elektroniska point-of-sale system (EPOS). Panasonic Toughbook hade under 2012 63,3 procent av den europeiska marknaden för tåliga och hållbara bärbara datorer, och en andel på 29,2 procent av marknaden för stryktåliga tablets (VDC, mars 2013).