Panasonic lanserar Full HD-projektor med 16 000 lumen

Stockholm, 25 april 2014 - Panasonic kompletterar sin prisbelönta PT-DZ21K-serie genom att lansera en projektor med 3-chip DLP™ och full HD-upplösning.

PT-DZ16K är specifikt utformad för att minska den totala ägandekostnaden för kunder som letar efter en pålitlig produkt med imponerande ljusstyrka som kräver minimalt underhåll.

Projektorn har låg energiförbrukning, en lampa med livslängd på upp till 3 000 timmar och ett ekofilter som kan användas upp till 12 000 timmar utan underhåll.

- Med en högeffektiv optisk design med fyra lampor, ett vätskebaserat kylsystem och ett läge för drift dygnet runt är projektorerna i PT-DZ16K-serien perfekta för evenemang och för att användas under längre perioder, som i permanenta installationer i större utrymmen, säger Hartmut Kulessa, marknadschef på Panasonic. De kompakta projektorerna har en inbyggd funktion för kantutjämning och färgmatchning och dessutom ljuskontroll för flera enheter för projektioner på breda skärmar och ytor. Tillsammans skapar detta en fascinerande upplevelse.

Installationen blir flexibel genom det breda urvalet av linser med stöd för flera olika avstånd mellan projektor och skärm. Projektorerna kan även användas till 360 graders bildvisning, vilket gör att både golv och tak fungerar som skärm.

PT-DZ16K-serien kan fjärrstyras med hjälp av Panasonics programvara ET-SWA100 för övervakning och kontroll av flera projektorer.

PT-DZ16K lanseras i april 2014.

Besök business.panasonic.se/visual-system för mer information. Bild finns bifogad.

Anmärkningar till utgivaren:

Specifikationer för PT-DZ16K-serien

Modell PT-DZ16K
Ljusstyrka 16 000 lumen
Upplösning 1 920 x 1 080 pixlar
Bildformat 16:9
Kontrastförhållande 10 000:1
Vikt 43 kg
Storlek 620 x 291 x 800 mm
Anslutningsportar 3G/HD-SDI, HDMI, DVI-D, Artnet-kompatibel LAN RJ45
Driftstemperatur 0–45 °C
Tillgång April 2014
Ytterligare funktioner DICOM simulationsläge/mekanisk slutare

För vidare information vänligen kontakta:

Om Panasonic System Communications Company Europe PSCEUPSCEU är den Europeiska delen av Panasonic Systems Communications Company, Panasonics globala B2B division. PSCEU:s mål är att förenkla vardagen för yrkesfolk samt förbättra deras organisationers effektivitet och resultat. Produkterna omfattar företagsväxlar (PBX), dokumentskrivare, professionella kameror, projektorer, stora visuella skärmar, stryktåliga mobila datorer och brandlarmslösningar. Med cirka 400 anställda, ingenjörsexpertis i design, global projektledningsförmåga och ett stort europeiskt partnernätverk erbjuder PSCEU oöverträffad kompetens inom sina marknader.