Panasonic lanserar nya LED-skärmar för professionellt bruk

Panasonic lanserar nu LFB70, en ny-serie interaktiva LED-skärmar med multitouch-funktion, särskilt framtagna för användning hos företag och i skolmiljöer. Samtidigt utökar man sitt sortiment av skärmar avsedda för professionell digital skyltning med en 65-tums LED-skärm, TH-65LFE7.

LFB70-serien, som premiärvisades på ISE-mässan i februari, kommer att finnas tillgänglig i 50, 65 samt 80 tum och har tack vare multitouch-funktionen sex pekpunkter vilket gör den enkel att använda. Med hjälp av de nya skärmarna får företag och skolor möjlighet att skapa interaktiva presentationer; ”De stora fördelarna med LFB70-serien ligger i de interaktiva funktionerna, som gör möten och lektioner mer levande. Lärarna får möjlighet att hålla helt interaktiva lektioner vilket ökar studenternas intresse och engagemang, säger Enrique Robledo, marknadschef på Panasonic.

Med lanseringen av TH-65LFE7 utökar Panasonic sitt utbud inom professionell digital skyltning med en 65 tum stor skärm med en tunn ram som gör att den diskret smälter in i konferensrum och blir iögonfallande då den används i reklamsammanhang.

För mer information vänligen se bifogade pressmeddelanden.