Panasonic lanserar tålig LED-skärm med Full-HD för utomhusbruk

Stockholm, 5 maj 2014 - Panasonic har lanserat en regn-, damm- och solljusresistent Full-HD LED-skärm på marknaden för utomhusplacerade digitalskyltar.

Den ljusstarka TH-47LFX60 är avsedd för snabbmatsrestauranger och olika fritids- och detaljhandelsmiljöer som kräver digitala skyltar för varierande väderförhållanden.

Modellen har ett D-LED-bakgrundsljus på 2 000 cd/m2vilket gör skylten lättläst även i direkt solljus, samtidigt som den exceptionellt breda visningsvinkeln ger extra hög visuell effekt.

- TH-47LFX60 är en idealisk visuell lösning för interaktiva tillämpningar utomhus och är ett komplement till Panasonics befintliga utomhusskärmar, såsom TH-47LFX6 med 1 000 cd/m2, säger Enrique Robledo, marknadschef på Panasonic. TH-47LFX60 har ett luftkylningssystem som reagerar automatiskt vid temperaturhöjningar i LED-panelen som orsakas av direkt solljus. Detta förhindrar  strömavbrott och säkerställer att innehållet på den digitala skylten visas utan avbrott.

Skärmen är också kompatibel med Panasonics Digital Link-teknik som kan användas för att sända video-, ljud- och styrsignaler på avstånd på upp till 100 meter. Allt detta överförs via en enda LAN-kabel vilket medför att AV- och digitalskyltsinfrastrukturen är oerhört enkel och kabeldragningen underlättas.

Inträngningsskyddet av klass IP55 skyddar från damm och vatten. TH-47LFX60 är kompatibel med Panasonics molnbaserade varningsprogram som övervakar skärmarnas status och informerar övervakningscentraler då något onormalt inträffar eller upptäcks.

Besök gärna business.panasonic.se/visual-system. Bilder finns bifogade.

För mer information vänligen kontakta: