Panasonic tar företagssäkerhet till ny nivå

Stockholm, 7 februari, 2014. Panasonics nya app Security Viewer finns nu tillgänglig både på Google Play och iTunes. Appen tar övervakning till en ny nivå och erbjuder organisationer enkel och effektiv kontroll.

Den nya appen ger dig fjärrtillgång till inspelningar och kameror som är kopplade till ett säkerhetsnätverk. Det gör att användarna kan kontrollera och styra kameror, livestreama och titta på tidigare inspelningar från en smarttelefon eller surfplatta.

Med lätthanterlig övervakning på flera skärmar och möjlighet att panorera, luta och zooma med kamerorna blir detta en användarvänlig app. För småföretag kan det vara en lättnad att veta att deras företag aldrig är oskyddat,

säger Gerard Figols, Europeisk Produktchef, Panasonic.

­Lösningarna är lämpade för en mängd olika kunder och sektorer, från utbildning till detaljhandel. Appen tar säkerhetsövervakning ut från kontrollrummet.

Panasonic Security Viewer erbjuder möjligheten att söka på datum och klockslag, snabb uppspelning och snabb bakvänd uppspelning. Samtidigt gör en ”Play Recent”-funktion att man snabbt kan köra repriser av de sista 30 sekundernas inspelning.

Appen är gratis och finns tillgänglig både för Android och iOS på smarta telefoner och surfplattor.

Vänligen se det bifogade engelska pressmeddelandet för ytterligare detaljer.

Vid frågor, vänligen kontakta:

Kenneth Bergmann
kenneth.bergmann@eu.panasonic.com

Om Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU)

PSCEU är den europeiska divisionen av Panasonic System Communications Company – den globala B2B-divisionen av Panasonic. Målet med PSCEU är att förbättra arbetsvillkoren för affärsmän och hjälpa deras organisationer att förbättra effektivitet och prestanda. Vi hjälper organisationer att samla in, beräkna och kommunicera ett brett utbud av information: bild, tal och text-data. Produkterna inkluderar PBX telefonväxlar, skrivare, skannrar, professionella kameror, projektorer, stora visuella displayer och stryktåliga mobila datorer. Med cirka 500 anställda, teknisk expertis inom design, global projektledning och ett stort europeiskt nätverk av partners erbjuder PSCEU unika möjligheter på sina marknader.

Den nya PSCEU är indelat i fyra affärsområden:

• Communication Solutions inkluderar professionella skannrar, multifunktionella skrivare, telefonsystem och HD-videokonferenssystem.
  • Visual System Solutions inkluderar projektorer, whiteboardtavlor, presentationshjälpmedel och displayer. Panasonic är marknadsledande på projektorer med 28 % omsättningsandel.
  • Professional Camera Solutions inkluderar professionella AV, säkerhets- och IMV (industrial medical vision) teknologier. Panasonic är en av de två ledande återförsäljarna för professionella kameralösningar i Europa.
  • Computer Product Solutions omfattar Toughbook-sortimentet med tåliga bärbara datorer, Toughpad-affärstablets och elektroniska point-of-sale system (EPOS). Panasonic Toughbook hade under 2012 63,3 procent av den europeiska marknaden för tåliga och hållbara bärbara datorer, och en andel på 29 procent av marknaden för tåliga affärstablets (VDC, mars 2013).

Panasonic Corporation är världsledande inom utveckling och tillverkning av elektroniska produkter för konsument- och företagsmarknaden samt industrin. Sedan starten 1918, har företaget expanderat globalt och styr nu 500 konsoliderade företag världen över, med en nettoomsättning på 7,40 trillioner yen (68 miljarder euro) för räkenskapsåret som slutade 31 mars 2013. Hängivna att erbjuda värde genom innovation, i alla sina produktlinjer, strävar företaget efter att skapa ett bättre liv och en bättre värld för sina konsumenter. För mer information om Panasonic, vänligen besök företagets hemsida på www.panasonic.se