Panasonic utökar sitt sortiment av nätverks-displayer för signage

Panasonic utökar nu sitt sortiment av signage-displayer i och med lanseringen av EF1-serien, som adderar 84, 75 och 32-tums displayer till LFE8-serien som släpptes på ISE 2015.

Stockholm, 12 juli 2016 - EF1-serien, som börjar levereras i juli 2016, fokuserar på hög bildkvalitet, pålitlighet och fristående funktionalitet i en IPS-panel. Varje display har en inbyggd USB-mediaspelare, som eliminerar behovet av en set-top-box eller en ansluten PC för basfunktionalitet. Det är även möjligt med synkroniserad uppspelning på flera skärmar genom att använda USB- mediaspelaren, när skärmarna är ihopkopplade via LAN och en hub.

Panasonics European Marketing Manager Enrique Robledo, säger: “Med effektiv LED-teknologi, som ger 350 cd/m2 ljusstyrka i full HD-upplösning, tillsammans med Panasonics IPS-panel, som erbjuder vidvinklig synbarhet med bibehållen färgåtergivning, representerar EF1 en imponerande men ändå kostnadseffektiv lösning för digital signage eller för allmän användning på kontoret eller i klassrummet.”

EF1-serien har flera anslutningsmöjligheter med två HDMI, DVI-D, USB, PC/komponent och videoingångar, samt LAN-, RS-232C- och IR-anslutningar.

EF1-serien finns i storlekarna 32, 75 och 84 tum och utökar därmed den existerande LFE8-serien, som finns i 43, 48, 55 och 65 tum.

För mer information, vänligen se bifogat engelskt pressmeddelande eller besök http://business.panasonic.se/visual-system/.

För vidare information vänligen kontakta:

Om Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU)
PSCEU är den Europeiska delen av Panasonic Systems Communications Company, Panasonics globala B2B division. PSCEU:s mål är att förbättra arbetsvillkoren för yrkesfolk samt deras organisationers effektivitet och resultat via världsledande teknologi. Vi hjälper organisationer samla in, beräkna och kommunicera många typer av information: bilder, röst- samt textdata. Produkterna omfattar PBX telefonväxlar, dokumentskrivare, professionella kameror, projektorer, stora visuella skärmar, stryktåliga mobila datorer, samt övervaknings- och brandalarmlösningar. Med cirka 350 anställda, ingenjörsexpertis i design, global projektledningsförmåga och ett stort europeiskt partnernätverk erbjuder PSCEU oöverträffad kompetens på sina marknader.

PSCEU är indelat i fyra olika områden:

• Communication Solutions inkluderar professionella skanners, multifunktionella skrivare, telefonsystem samt HD-videokonferenssystem.
• Visual System Solutions inkluderar projektorer och professionella skärmar. Panasonic är marknadsledande inom ljusstarka projektorer med 43,9 procent omsättningsandel (Futuresource >5klm (Jan-March 2015) exkl. D-Cinema)
• Professional Camera Solutions inkluderar Broadcast-, ProAV- och Industrial Medical Vision (IMV)-teknologier. Panasonic är en av de två ledande leverantörerna av professionell kamerautrustning i Europa.
• Security Solutions omfattar videoövervakningskameror och inspelningsenheter, video intercom system, access control, inbrott- och brandalarmsystem.
• Computer Product Solutions omfattar Toughbooks robusta bärbara datorer, Toughpads tåliga datorplattor för företag och elektroniska point-of-sales-system (EPOS). Som marknadsledande i Europa hade Panasonic
Toughbook en europeisk marknadsandel på 70,1 procent för robusta bärbara datorer och 57,1 procents
marknadsandel på tåliga datorplattor för företag 2014 (VDC, mars 2015).

Panasonic Corporation är världsledande inom utveckling och tillverkning av elektroniska produkter för konsument- och företagsmarknad samt industri. Sedan starten 1918 har företaget expanderat globalt och driver nu över 500 konsoliderade företag över hela världen. Företaget, som har sitt huvudkontor i Osaka i Japan, redovisade en sammanlagd nettoförsäljning på 7,72 biljoner yen (55.5 miljarder euro) för räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2015. Panasonic arbetar för att skapa nya värden genom sina innovationer och strävar efter att göra livet lättare och skapa en bättre värld för konsumenterna. För mer information om Panasonic, besök företagets webbplats på http://panasonic.net