Smart övervakning i 360 grader

Report this content

Få ut mer av din övervakningskamera och undvik oönskade besökare med en ny 360-graders kamera med ultrahög 4K-upplösning.

Stockholm, 30 september 2014 – Panasonic lanserar en kamera för 360 graders övervakning. Kameran (WV-SF481) har en imponerande detaljnivå med en bred upptagningsvinkel utan döda vinklar, vilket innebär större täckningsområde med färre kameror. Övervakningskameran är avsedd att användas inom finans-, detalj- och logistikbranschen.

Den smarta kameran har skarp och realistisk färgåtergivning, även vid dåliga ljusförhållanden. Den nya kameran är en optimal övervakningslösning för 24-timmarsdrift. Tack vare en 1/1,7-tumssensor, som fungerar ned till 0,05 lx i svartvitt läge, möjliggörs verklig dag- och nattdrift och i kombination med en 4K-motor med hög upplösning ger den kristallklara bilder.

Gerard Figols, produktmarknadschef på Panasonic, säger: ”Det är den första 360-graderskameran med 4K-upplösning, dag-/nattkapacitet och ABF-funktion (Auto Back Focus). Det förkortar installationstiden och minskar omkostnaderna och underhållsbehovet, samtidigt som kameran ger extremt hög bildkvalitet. Kameran är dessutom vattentät och sabotageskyddad, vilket innebär att den kan användas både inomhus och utomhus.”

Mycket mer än en säkerhetskamera
Kameran kan användas för både värme- och persondetektering, vilket gör den lämplig för såväl marknadsförings- som säkerhetsändamål. Den har ett inbyggt analysverktyg som gör det möjligt att identifiera de personer som rör sig i området. Den kan t.ex. underlätta att mäta effektiviteten av försäljningskampanjer i butiker. Dataskyddet sköts med hjälp av en krypteringsfunktion.

”Det är en otroligt mångsidig kamera som möjliggör en unik övervakning som många olika verksamheter kan dra nytta av. Dessutom gör den smarta analysfunktionen det möjligt för organisationer att få ut mer än bara säkerhetsfunktionen av sina övervakningskameror.”

Panasonics nya 360-graders kamera med 4K-upplösning lanserades vid Security Essen 2014 i Tyskland mellan den 23 och 26 september.

Besök http://business.panasonic.co.se/professional-camera/products-and-accessories/security-solutions för mer information om Panasonics säkerhetsprodukter

<SLUT>

För mer information, vänligen kontakta:

Kenneth Bergmann
Sales Manager
kenneth.bergmann@eu.panasonic.com
Torbjörn Mähler
Product & Marketing Manager
torbjorn.mahler@eu.panasonic.com

Om Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU)
PSCEU är den Europeiska delen av Panasonic Systems Communications Company, Panasonics globala B2B division. PSCEU:s mål är att förbättra arbetsvillkoren för yrkesfolk samt förbättra deras organisationers effektivitet och resultat. Vi hjälper organisationer samla in, beräkna och kommunicera många typer av information: bilder, röst- samt textdata. Produkterna omfattar PBX telefonväxlar, dokumentskrivare, professionella kameror, projektorer, stora visuella skärmar, stryktåliga mobila datorer, samt övervaknings- och brandalarmlösningar. Med cirka 400 anställda, ingenjörsexpertis i design, global projektledningsförmåga och ett stort europeiskt partnernätverk erbjuder PSCEU oöverträffad kompetens på sina marknader.

PSCEU är indelat i fyra olika områden:
* Communication Solutions inkluderar professionella skanners, multifunktionella skrivare, telefonsystem samt HD-videokonferenssystem.

* Visual System Solutions inkluderar projektorer och professionella skärmar. Panasonic är marknadsledande inom projektorer med 28 procent omsättningsandel (1:a kvartalet 2014).

* Professional Camera Solutions inkluderar broadcast-, ProAV-, säkerhets- och Industrial Medical Vision (IMV)-technologier. Panasonic är en av de två ledande leverantörerna av professionell kamerautrustning i Europa.

* Computer Product Solutions omfattar Toughbooks robusta bärbara datorer, Toughpads tåliga datorplattor för företag och elektroniska point-of-sales-system (EPOS). Som marknadsledande i Europa hade Panasonic Toughbook en europeisk marknadsandel på 66,4 procent för robusta bärbara datorer och 50,4 procents marknadsandel på tåliga datorplattor för företag 2013 (VDC, mars 2014).

Om Panasonic
Panasonic Corporation är världsledande inom utveckling och tillverkning av elektroniska produkter för konsument- och företagsmarknad samt industri. Sedan starten 1918 har företaget expanderat globalt och driver nu över 500 konsoliderade företag över hela världen. Företaget, som har sitt huvudkontor i Osaka i Japan, redovisade en sammanlagd nettoförsäljning på 7,70 biljoner yen (71,5 miljarder euro) för räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2014. Panasonic arbetar för att skapa nya värden genom sina innovationer och strävar efter att göra livet lättare och skapa en bättre värld för konsumenterna. För mer information om Panasonic, besök företagets webbplats på http://panasonic.se.