Endast det bästa är gott nog på toppen

Report this content

Eltels eltekniker är inga fegisar. Deras arbete utförs till stor del på toppen av en 40 meters mast, ibland i hällande regn, snö eller slask, i temperaturer som varierar mellan -40 °C och +30 °C. För att krydda arbetet lite extra, så består elledningarna i normala fall av 110 000 volts spänning, när det inte utförs underhåll.

Stockholm, 11 maj 2016 - Det hårda arbete som Eltel utför kräver verktyg och maskiner som står pall för det mesta. Därför har Eltel i Finland valt att förse sina tekniker med datorplattan Panasonic Toughpad FZ-G1.

-Det är mycket viktigt för oss att enheterna klarar stötar och fall, liksom regn och andra ogynnsamma miljöer. Bra prestanda, mobil funktionalitet och batteritid är också viktigt för våra teknikers arbete, säger Juhana Koli, chef för arbetsplatsservice hos Eltel.

Med en Toughpad i handen kan ingenjörerna enkelt utföra sina arbetsuppgifter, både i Eltels egen programvara och i kundernas individuella system, när de är ute på fältet. Samtidigt kan de ta emot bilder och få ny information direkt till enheten, så att teknikerna ständigt kan hålla sig uppdaterade. Enligt Eltel innebär Toughpad-användandet att de alltid har nödvändig information nära till hands, utan att behöva springa fram och tillbaka till huvudkontoret. När teknikerna sedan kommer tillbaka till huvudkontoret efter arbetsdagens slut, kan de snabbt och lätt placera den robusta enheten i tillhörande dockningsstation och använda den som en dator med tangentbord och bildskärm.

För mer information om Eltels arbete och hur Toughpad FZ-G1 används, se gärna denna video eller/och bifogad fallstudie (som PDF). Bild finns bifogat i detta utskick.

För mer information, v v kontakta:

Tlf: +46 708 104 804

Om Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU)
PSCEU är den Europeiska delen av Panasonic Systems Communications Company, Panasonics globala B2B division. PSCEU:s mål är att förbättra arbetsvillkoren för yrkesfolk samt deras organisationers effektivitet och resultat via världsledande teknologi. Vi hjälper organisationer samla in, beräkna och kommunicera många typer av information: bilder, röst- samt textdata. Produkterna omfattar PBX telefonväxlar, dokumentskrivare, professionella kameror, projektorer, stora visuella skärmar, stryktåliga mobila datorer, samt övervaknings- och brandalarmlösningar. Med cirka 350 anställda, ingenjörsexpertis i design, global projektledningsförmåga och ett stort europeiskt partnernätverk erbjuder PSCEU oöverträffad kompetens på sina marknader.

PSCEU är indelat i fyra olika områden:
• Communication Solutions inkluderar professionella skanners, multifunktionella skrivare, telefonsystem samt HD-videokonferenssystem.
• Visual System Solutions inkluderar projektorer och professionella skärmar. Panasonic är marknadsledande inom ljusstarka projektorer med 43,9 procent omsättningsandel (Futuresource >5klm (Jan-March 2015) exkl. D-Cinema)
• Professional Camera Solutions inkluderar Broadcast-, ProAV- och Industrial Medical Vision (IMV)-teknologier. Panasonic är en av de två ledande leverantörerna av professionell kamerautrustning i Europa.
• Security Solutions omfattar videoövervakningskameror och inspelningsenheter, video intercom system, access control, inbrott- och brandalarmsystem.
• Computer Product Solutions omfattar robusta bärbara datorer (Toughbook), tåliga datorplattor (Toughpad) för företag och elektroniska point-of-sales-system (EPOS). Som marknadsledande i Europa hade Panasonic Toughbook en europeisk marknadsandel på 70,1 procent för robusta bärbara datorer och 57,1 procents marknadsandel på tåliga datorplattor för företag 2014 (VDC, mars 2015).

Om Panasonic
Panasonic Corporation är världsledande inom utveckling och tillverkning av elektroniska produkter för konsument- och företagsmarknad samt industri. Sedan starten 1918 har företaget expanderat globalt och driver nu över 500 konsoliderade företag över hela världen. Företaget, som har sitt huvudkontor i Osaka i Japan, redovisade en sammanlagd nettoförsäljning på 7,72 biljoner yen (55.5 miljarder euro) för räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2015. Panasonic arbetar för att skapa nya värden genom sina innovationer och strävar efter att göra livet lättare och skapa en bättre värld för konsumenterna. För mer information om Panasonic, besök företagets webbplats på http://panasonic.net.

Om Eltel
Eltel är Europas ledande leverantör av teknisk servie till infranet industrin, som betjänar den kritiska nätverksinfrastrukturen i samhället. Verksamheten är indelad i tre segment: Kraft, Kommunikation och Transport & Säkerhet. Huvudsakliga marknader är de nordiska länderna, Baltikum, Polen, Tyskland, Storbritannien och Afrika. Eltel Group har ungefär 9300 anställda. I 2015 rapporterade koncernen en netto försäljning på EUR 1,255 miljarder.