Ericsson stärker det nordiska teamet för Toughbook

Panasonic Toughbook meddelar att man stärker sitt nordiska team, genom att anställa Magnus Ericsson som Key Account Manager.

Stockholm, 18 maj 2016 – Panasonic Toughbooks färska nytillskott Magnus Ericsson började redan nu i maj och kommer att arbeta som Key Account Manager, med fokus på bland annat lösningar inom skogs-, vatten- och energisektorn, samt på väg- och järnvägsunderhåll för kunder i Sverige, Norge och Danmark. Bakom sig har Magnus Ericsson bl a en utbildning från IHM Business School, samt en gedigen erfarenhet av försäljning och att bistå kunder med professionell vägledning för att hitta optimala lösningar för just deras utmaningar.

- Vi hälsar Magnus varmt välkommen till vårt nordiska Tougbook-team och ser fram emot att låta våra kunder få ta del av Magnus stora kunnande inom professionell vägledning. I och med anställningen av Magnus kan vi ytterligare stärka vår position i Norden inom försäljning av robusta bärbara datorer och tåliga datorplattor, säger Ulrika Sturk, Regional Marketing Manager för Toughbook i Norden.

Bild på Magnus finns bifogat i detta utskick.

För mer information, v v kontakta:

Tlf: +46 708 104 804

Om Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU)
PSCEU är den Europeiska delen av Panasonic Systems Communications Company, Panasonics globala B2B division.
PSCEU:s mål är att förbättra arbetsvillkoren för yrkesfolk samt deras organisationers effektivitet och resultat via världsledande teknologi. Vi hjälper organisationer samla in, beräkna och kommunicera många typer av information: bilder, röst- samt textdata. Produkterna omfattar PBX telefonväxlar, dokumentskrivare, professionella kameror, projektorer, stora visuella skärmar, stryktåliga mobila datorer, samt övervaknings- och brandalarmlösningar. Med cirka 350 anställda, ingenjörsexpertis i design, global projektledningsförmåga och ett stort europeiskt partnernätverk erbjuder PSCEU oöverträffad kompetens på sina marknader.

PSCEU är indelat i fyra olika områden:
• Communication Solutions inkluderar professionella skanners, multifunktionella skrivare, telefonsystem samt HD-videokonferenssystem.
• Visual System Solutions inkluderar projektorer och professionella skärmar. Panasonic är marknadsledande inom ljusstarka projektorer med 43,9 procent omsättningsandel (Futuresource >5klm (Jan-March 2015) exkl. D-Cinema)
• Professional Camera Solutions inkluderar Broadcast-, ProAV- och Industrial Medical Vision (IMV)-teknologier. Panasonic är en av de två ledande leverantörerna av professionell kamerautrustning i Europa.
• Security Solutions omfattar videoövervakningskameror och inspelningsenheter, video intercom system, access control, inbrott- och brandalarmsystem.
• Computer Product Solutions omfattar robusta bärbara datorer (Toughbook), tåliga datorplattor (Toughpad) för företag och elektroniska point-of-sales-system (EPOS). Som marknadsledande i Europa hade Panasonic Toughbook en europeisk marknadsandel på 70,1 procent för robusta bärbara datorer och 57,1 procents marknadsandel på tåliga datorplattor för företag 2014 (VDC, mars 2015).