Panasonic lanserar ny programvara till Toughbook-serien

Report this content

** Tillsammans med programvarupartnern Diginext lanserar Panasonic applikationen Tough Connect som har utvecklats för att stödja mobil kommunikation på alla Gobi-kompatibla Toughbooks **

7 maj, 2009: Panasonic Computer Products Europe presenterar Diginext som ny programvarupartner i samband med lanseringen av applikationen Tough Connect. Tough Connect bygger på Diginexts applikation IQonn Pro och är speciellt utvecklad för att förbättra mobil kommunikation med Panasonics Toughbook datorer.

Tough Connect bygger på ett helt nytt gränssnitt som Diginext, leverantör av lösningar för trådlös kommunikation, har utvecklat i nära samarbete med Panasonic. Den nya mjukvaran erbjuder en rad nya funktioner för bland annat WLAN och mobilt bredband, bland annat för Qualcomms Gobi-modul.

Diginexts IQonn Pro har utvecklats för att passa både affärsanvändaren och IT-administratörer. En av fördelarna med programmet är att det erbjuder automatisk uppkoppling och stöder en lång rad kommunikationslösningar. För Panasonics kunder innebär det att programmet kan hantera samtliga alternativ så som; LAN, fjärruppkoppling, WiFi och mobilt bredband. Programmet stöder också viktiga tilläggsfunktioner som realtidspositionering, hantering av användares rättigheter och en rad säkerhetsfunktioner.

"Vi är mycket stolta over vårt partnerskap med Panasonic som är europeisk och global marknadsledare inom det ruggade segmentet. Vi anser att kombinationen av Panasonics datorer och vår mjukvara ger kunder inom bland annat biltillverkning, verkstadsindustrin, energisektorn och vårdsektorn en förstklassig lösning", säger Edsard Ravelli, VD på Diginext, i en kommentar om partnerskapet.

"Panasonic ser med stor förhoppning på partnerskapet med Diginext då vi vet att de flesta, om inte alla, av våra kunder kräver lösningar för trådlös kommunikation och uppkoppling. Diginext har den erfarenhet och expertis som krävs för att vi ska kunna erbjuda våra kunder den allra bästa lösningen för mobil kommunikation", säger John Harris, teknisk Europachef hos Panasonic Computer Products Europe, i en kommentar om partnerskapet.