Uppdaterad PanasonicToughbook: Starkare än de andra i klassen

Report this content

Stockholm den 12 november 2013. Panasonic presenterar idag en viktig uppdatering av Toughbook CF-C2, en av de mest hållbara och flexibla konverterbara datorerna på marknaden. Toughbook CF-C2 uppdateras med Windows 8, ökad processor- och grafikprestanda samt längre batteritid och är ett perfekt redskap för den mobila medarbetaren som nu kan jobba både snabbare och längre med datorn. Med ett brett intervall av expansionsmöjligheter och konfigurationsportar kan CF-C2 skräddarsys för att uppfylla arbetsplatsers unika behov. Med serieportar, NFC-teknik och upp till två Smart Card-portar kan exempelvis installatörer och serviceingenjörer ansluta mätinstrument direkt till datorn och i branscher med särskilda krav på säkerhet och skydd av data som exempelvis inom sjukvården är CF-C2 ett säkert val.

Byggd för att hålla

Semi-ruggade CF-C2 är byggd för att klara mindre stötar och repor. Datorn klarar fall från 76 cm och har både vattentåligt tangentbord och touchpad.

- Vi har designat Toughbook CF-C2 så att den har tillräcklig lång batteritid och är kraftfull nog för mobila företagskunder. Det är den mest hållbara och flexibla konverterbara företagsdatorn på marknaden hittills. Den har hög prestanda, en mängd anslutningsmöjligheter, lång batteritid och avancerad teknik som stöder behovet av mobilitet och effektivitet, säger Jan Kaempfer, marknadschef, Panasonic Computer Product Solutions.

Multi-touch-skärm med 10-punkts beröring

Den nya 12,5” HD-skärmen med inbyggd IPS-teknologi har extra breda betraktningsvinklar, förstärkt glas, högt kontrastförhållande och 500cd/m2 hög ljusstyrka. Tack vare skärmens antireflektionsyta är det möjligt att arbeta utomhus med skärmen som dessutom har 10-punkters multiberöring vilket innebär att skärmen kan uppfatta information från 10 fingrar samtidigt.

Hög prestanda, låg strömförbrukning och fullt utrustad

Toughbook CF-C2 är en av de mest mångsidiga och kraftfulla enheterna i sin klass. Den är utrustad med fjärde generationens Intel® Core-teknologi, som ger ökad prestanda och längre batteritid. Processorn Intel® Core i5- 4300U med Intel® Turbo Boost-teknologi bidrar till att förbättra batteriets livslängd upp till 14 timmar och ökar standby-tiden. Datorn levereras med optimerade anslutningsmöjligheter tack vare Gobi 5000 4G-modulen, Bluetooth v4.0 och trådlöst LAN IEEE802.11a/b/g/n.

Framtidssäkrat med Windows 8

Eftersom Toughbook CF-C2 är utrustad med Microsoft nya operativsystem Windows 8.1 Pro kan företagskunder dra fördel av de senaste funktionerna. I takt med att Microsofts support för Windows XP upphör i april 2014, kommer nya Windows 8.1 och Windows 7-versionerna erbjuda en smidig övergång för verksamheter som vill uppdatera sin hårdvara.

Toughbook CF-C2 har ett rekommenderat cirkapris på 2 149 EUR (exkl. moms) och  kan beställas från och med december 2013.

Bilder:

Bilder hittar du bifogat men även här: http://business.panasonic.co.uk/computer-product/panasonic-computer-product-solutions-service-and-downloads/image-gallery

För mer information, vänligen kontakta:

Computer Product Solutions
+46 (0)8 680 26 83 ulrika.sturk@eu.panasonic.com
www.toughbook.eu

Om Panasonic System Communications Company Europe PSCEU

PSCEU är den Europeiska delen av Panasonic Systems Communications Company, Panasonics globala B2B division. PSCEU:s mål är att förbättra arbetsvillkoren för yrkesfolk samt förbättra deras organisationers effektivitet och resultat. Vi hjälper organisationer samla in, beräkna och kommunicera många typer av information: bilder, röst- samt textdata.  Produkterna omfattar PBX telefonväxlar, dokumentskrivare, professionella kameror, projektorer, stora visuella skärmar och stryktåliga mobila datorer. Med cirka 500 anställda, ingenjörsexpertis i design, global projektledningsförmåga och ett stort europeiskt partnernätverk erbjuder PSCEU oöverträffad kompetens på sina marknader.

Nya PSCEU är indelat i fyra segment:

• Communication Solutions inkluderar  professionella skanners, multifunktionella skrivare, telefonsystem samt HD-videokonferenssystem.
  • Visual System Solutions inkluderar projektorer, whiteboards, presentationstöd och skärmar. Panasonic är marknadsledande inom projektorer med 28 procent omsättningsandel.
  • Professinal Camera Solutions inkluderar professionella Audio Visual-, säkerhets- samt Industrial Medical Vision (IMV)-technologier Panasonic är en av de två ledande leverantörerna av professionell kamerautrustning i Europa.
  • Computer Product Solutions omfattar Toughbooks robusta bärbara datorer, Toughpads tåliga datorplattor för företag och elektroniska point-of-sales-system (EPOS). Panasonic Toughbook hade under 2012 en europeisk marknadsandel på 63,3 procent  för robusta bärbara datorer, och 29 procents marknadsandel på tåliga datorplattor för företag (VDC, March 2013).

Om Panasonic

Panasonic Corporation är världsledande inom utveckling och tillverkning av elektroniska produkter för konsument- och företagsmarknad samt industri. Sedan starten 1918 har företaget expanderat globalt och driver nu över 500 konsoliderade företag över hela världen. Företaget, som har sitt huvudkontor i Osaka i Japan, redovisade en sammanlagd nettoförsäljning på 7,30 biljoner yen (68 miljarder euro) för räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2013. Panasonic arbetar för att skapa nya värden genom sina innovationer och strävar efter att göra livet lättare och skapa en bättre värld för konsumenterna. För mer information om Panasonic besök företagets webbplats på http://panasonic.se.