Panattoni anställer Capital Markets Director

Report this content

Panattoni, som är en av Europas största utvecklare av moderna logistikfastigheter, har under det senaste året etablerat sig framgångsrikt i Sverige och Danmark med flera projekt. Nu anställer man Christoffer Danielsson som Capital Markets Director för att stärka erbjudandet mot investerare på den växande nordiska logistikmarknaden.

Panattoni har funnits på den europeiska marknaden i 18 år och är, med över 20 miljoner färdigutvecklade kvadratmeter och 7 miljarder euro i investerat kapital per år, Europas största utvecklare av logistik- och industrifastigheter. Panattoni erbjuder investeringsmöjligheter i dessa attraktiva, moderna och miljöcertifierade byggnader. Ett investeringssegment som går bättre än många andra då det råder stor investeringsvilja som bedöms ha stark potential även på sikt. Christoffer Danielsson blir det nya navet för Panattonis erbjudande på den nordiska marknaden och kommer att arbeta i tätt samarbete med företagets europeiska nätverk för gränsöverskridande investeringar.

– Rollen som Capital Markets Director Nordic är viktig för att fortsätta expandera Panattonis redan starka investerarnätverk. Därmed kan vi erbjuda fler flexibla affärsupplägg och stärka vår position. Med Christoffers internationella bakgrund, erfarenhet och nätverk är jag övertygad om att han kommer att skapa stort värde och göra oss till en än mer attraktiv samarbetspartner på marknaden för investeringar inom logistik- och industrifastigheter, säger Fredrik Jagersjö Rosell, VD för Panattoni Norden.

Christoffer Danielsson kommer senast från den norska investmentbanken Arctic Securities där han ansvarat för investeringar i företag inom Green Tech och fastighetssektorn. Hans gedigna nätverk av kontakter blir en viktig faktor i det fortsatta arbetet att skapa samarbeten med fler investerare i Panattonis nordiska fastighetsprojekt.

– Jag ser fram emot att arbeta som Capital Markets Director åt en av världens största logistikfastighetsutvecklare. Panattoni har kommit till Sverige just för att investerare vill se oss här. Inom bolaget finns en enormt stor expertis inom utveckling av logistikfastigheter och på marknaden finns en fortsatt stark efterfrågan, säger Christoffer Danielsson.

Panattonis erbjudande mot kapitalmarknaden är flexibelt med flera möjliga investeringsstrategier och är anpassningsbart för det breda spektrat av lokala och internationella investerare, såsom globala pensionsfonder och försäkringsbolag samt privatkapital som vill investera i Norden. Men även nordiska investerare som är intresserade av Panattonis projekt i Europa.

Christoffer tillträder sin tjänst på Panattoni i juni.

För ytterligare information kontakta:
Charlotta Sahlin, Director Marketing & Communications Nordics, Panattoni
+ 46 725 02 40 40,csahlin@panattoni.com.

Besök Panattoni och läs mer om att investera med oss här.