Pressinbjudan - Burfångade räkor

Report this content

Nu introducerar Pandalus, som Sveriges största och enda leverantör, stora burfångade räkor från Maine utanför USA:s östkust. Burfångst är en ny miljöanpassad och noga reglerad fångstmetod för räkfiske. Den ger inga bifångster och skadar inte havsbotten. Räkorna som fångas är stora och av jämn, hög kvalitet. Dessa räkor brukar kallas världens godaste.

Det här är en av världens mest naturvänliga fångstmetoder.

Välkommen till information om burfångade räkor och Pandalus satsning på att introducera miljövänligare fångade räkor i Sverige, och provsmakning.

Plats: So Stockholm, Jussi Björlings Allé 5 i Kungsträdgården (mellan Café Opera och Victoria), Stockholm.

Tid: Torsdagen den 27 januari 2011 kl 14-16.

Välkommen!
Pandalus

OSA:
Senast den 20 januari till caroline.knutsson-hall@frikommunikation.se, 0735 - 17 35 00 ___________________________________________________________________________________________________________
Pandalus är skaldjursexperter sedan mer än 50 år och den största skaldjursleverantören i Sverige. Pandalus omsätter cirka 150 miljoner kronor varje år och har nio anställda. Det finns sju anställda i Kina under säsongen för kvalitetssäkring av produktionen där. Bolaget ägs av Olle Hartwig AB. Den största produkten är räkor därefter kommer kräftor, från Turkiet och Kina. Pandalus startade importen av kräftor till Sverige från Turkiet under 1960-talet och har en omfattande verksamhet i Kina sedan 20 år. www.pandalus.se

Taggar: