Pandox AB (publ) utvärderar möjligheterna till förvärv av en hotellportfölj i London

Med anledning av frågor från media bekräftar Pandox att bolaget gått in i en förhandlingsfas rörande möjligheterna till ett förvärv av en hotellportfölj i London, Storbritannien, till ett värde om motsvarande cirka 3 000 MSEK. Pandox vill understryka att pågående förhandlingar inte nödvändigtvis behöver leda till att avtal ingås och att det inte är säkert att transaktionen kommer att kunna fullföljas.

Vår affärsmodell är integrerad och hållbar och bygger på fastighetsförvaltning, fastighetsutveckling och löpande optimering av portföljen, som tillsammans bidrar till ökade kassaflöden, högre fastighetsvärden och god avkastning på det investerade kapitalet. Genom förvärv kan vi skapa vinsttillväxt på kort sikt och tillföra nya utvecklingsbara hotellfastigheter för ökat värdeskapande på lång sikt.

Ytterligare information kommer att lämnas när så bedöms lämpligt eller skyldighet uppkommer.

Liia Nõu, vd, +46 (8) 506 205 50
Anneli Lindblom, CFO, +46 (0) 765 93 84 00
Anders Berg, SVP Head of Communications and IR, +46 (0) 760 95 19 40

Denna information är sådan information som Pandox AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 15 augusti 2024, kl. 07:00 CEST.

Pandox är en ledande hotellfastighetsägare i norra Europa med fokus på större hotell på viktiga fritids- och affärsdestinationer. Pandox hotellfastighetsportfölj omfattar 157 hotell med cirka 35 000 rum i 11 länder. Pandox verksamhet är organiserad i Hyresavtal, som omfattar hotellfastigheter med långa hyresavtal med marknadsledande regionala hotelloperatörer och ledande internationella hotelloperatörer, samt Egen drift, som omfattar hotelloperatörsverksamhet som Pandox bedriver i sina helägda rörelsefastigheter. Pandox grundades 1995 och bolagets B-aktier noterade på Nasdaq Stockholm. www.pandox.se