Pandox har slutfört tidigare offentliggjort förvärv av hotellfastighet i Nürnberg

Pandox AB (publ) har slutfört förvärv av en hotellfastighet i centrala Nürnberg, Tyskland, som offentliggjordes den 12 november 2019.

Hotellfastigheten redovisas under affärssegmentet Fastighetsförvaltning från och med den 31 januari 2020. Hotellet har 316 rum och har Maritim Hotels som hyresgäst. Totalt transaktionsvärde uppgår till cirka 61 MEUR.

För mer information om den förvärvade hotellfastigheten, vänligen se pressmeddelandet från den 12 november 2019 då förvärvet tillkännagavs.

Anders Nissen, CEO, +46 (0) 708 46 02 02

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 31 januari 2020, kl. 10:00 CET.

Pandox är en ledande hotellfastighetsägare i norra Europa med fokus på större hotell på viktiga fritids- och affärsdestinationer. Pandox hotellfastighetsportfölj omfattar 156 hotell med cirka 35 000 rum i 15 länder. Pandox verksamhet är organiserad i Fastighetsförvaltning, som omfattar hotellfastigheter med långa hyresavtal med marknadsledande hotelloperatörer, samt Operatörsverksamhet, som omfattar hotelloperatörsverksamhet som Pandox bedriver i sina helägda rörelsefastigheter. Pandox grundades 1995 och bolagets B-aktier noterade på Nasdaq Stockholm. www.pandox.se