Pangara rekryterar Growth Manager från LinkedIn

Report this content

Konsultnäverket Pangara som befinner sig i stark tillväxt rekryterar ytterligare en nyckelperson till sitt Stockholmskontor. Emelie Kennegård antar utmaningen som Growth Manager med start under våren.

Oscar Rydman, VD på Pangara, kommenterar bolaget tillväxt: ”Våra uppdragsgivares efterfrågan på rätt kompetens verkar nästan omättlig. Redan i höstas började orderingången på heltidskonsulter öka dramatiskt. Bristen på kompetens har lett till att svenska uppdragsgivare på riktigt börjat tänka utanför boxen i hur de rekryterar.”

Kort om företaget: Pangara rekryterar IT-utvecklare som blir del av uppdragsgivares virtuella team. Idag har företaget över 500 kvalificerade utvecklare i sitt nätverk och samarbetar med drygt 100 företag som börjat utmana traditionella föreställningar om hur kompetensförsörjning kan genomföras. Merparten av nätverket finns i Vietnam som senaste årtioendet fått en central roll i sydostasiens tech-utveckling. Företaget är finansierat av välkända konsultentreprenörer som Christer Jacobsson (Enator, Connecta, Claremont), Claes Ruthberg (eWork) samt serieentreprenören Christopher Beselin (Lazada).

I en marknad där det råder stor brist på IT-kompetens har efterfrågan på tjänster som Pangaras vuxit snabbt senaste åren. Det paradigmskifte inom kompetensförsörjning som många pratat om senaste åren är nu verklighet. Eftersom vi nu lever i en digitaliserad värld där du kan ha alla dina medarbetare en Microsoft Teams-konferens eller Slack-meddelande bort spelar det mindre roll om de finns lokaliserade i Ho Chi Minh City, Västerås, Stockholm eller Dubai. Glappet mellan utbud och efterfrågan på spetskompetens har nu kommit till en punkt där de arbetsgivare som tänker nya lösningar ligger ljusår framför dem som tänker utanför boxen.

”Emelie som har över tio års erfarenhet från både IBM, Peak-IT och senast LinkedIn är en respekterad person inom den här branschen. Hennes gedigna erfarenhet inom digitalisering och kopplingen till HR-tjänster blir viktig för oss” - Oscar Rydman, VD för Pangara.

”Det känns spännande att få bli en del av Pangarateamet efter drygt sju år på LinkedIn. Det är precis den här typen av tjänster som Pangara erbjuder som jag kan se att de kunder som använder Linkedin behöver. Pangaras tjänster är så nära Talent-as-a-Service man kan komma” - Emelie Kennegård.

Oscar Rydman
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/orydman/

Citat

Oscar Rydman, VD för Pangara.
Emelie Kennegård