Pressinbjudan: Ny Pantbank öppnar i Angered

För två år sedan öppnade Pantbanken Sverige ett kontor i Nordstan i Göteborg. Kunder från hela Göteborgsområdet har hittat till den nya pantbanken. Nu är det dags för nästa Göteborgskontor – denna gång i Angered.

Att gå till pantbank är ett enkelt och riskfritt sätt att snabbt få kontanter. Det som behövs är ett föremål med andrahandsvärde, att personen är myndig och har legitimation. Det är föremålet som värderas. Aldrig personen.

Pantbanken Sverige växer snabbast i Norden och har gått med vinst i alla år sedan starten 1866. Bolaget som är stiftelseägt har lägre räntor och avgifter än sina konkurrenter. Pantbanken Angered är bolagets 13:e pantbank.

Öppningsdagen, den 2 maj, får de tio första kunderna en varsin guldtacka, nästa hundra får varsin Trisslott.

Välkommen på invigning av Pantbanken Angered

Träffa: Per Nygren, kontorschef och Peter Sundström, Pantbanken Sveriges VD

Tid: ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ Den 2 maj kl 09.00

Plats: Angereds Torg 1

OSA Senast 27 april till:

Caroline Knutsson-Hall, 0735 17 35 00, caroline.knutsson-hall@frikommunikation.se

_________________________________________________________________________________________________________________Pantbanken Sverige, Aktiebolaget för Varubelåning, är Sveriges äldsta pantbank och har fyra pantbanksbutiker i Stockholm, på Storgatan 8, Ringvägen 125, Mäster Samuelsgatan 44 och Fridhemsplan 23, två butiker i Malmö på Södra Förstadsgatan 60 och Hamngatan 3 samt en i Göteborg på Norra Hamngatan 36. Det finns tre franchisebutiker, en i Västerås på Stora gatan 43, en butik på Kungsgatan 32 i Uppsala och en på Olaigatan 10 i Örebro. 2008 öppnades en pantbank i Helsingfors, Finland. Sedan hösten 2010 är det möjligt att, i bolagets elfte butik, låna via internet. Bolaget ägs till 68 procent av en stiftelse som bildades 1929 av bolagets legendariske grundare Johan Alfred Jansson, även kallad Pant-Janne. Övriga 32 procent ägs av ett 70-tal personer med nära anknytning till Pantbanken. Verksamheten står under tillsyn av länsstyrelsen i Stockholm och länsstyrelsen i Helsingfors.