Pressinbjudan: Pantbanken Sverige utmanar i Eskilstuna

Nu får Eskilstuna en ny pantbank. Den andra januari utmanar Pantbanken Sverige - en pantbank med lägre avgifter och räntor - genom att öppna kontor på Kungsgatan i galleriabyggnaden

Pantbanken i Eskilstuna blir Pantbanken Sveriges 14 :e pantbank och Mikael Thors tredje. Han har franchiseavtal med Pantbanken Sverige och driver också pantbank i Uppsala och i Västerås.

– Vi är glada att öppna i Eskilstuna. Vi är just nu i full färd med att bli färdiga med hela kontoret till öppningen. Och när vi slår upp dörrarna till den nya pantbanken kommer vi att välkomna de tio första kunderna med varsin guldtacka. Andra kontor som gjort på samma sätt har haft kö utanför när det varit dags att öppna. Det tycker vi ska bli en kul start, berättar Mikael Thors.

Att gå till pantbank är ett enkelt och riskfritt sätt att snabbt få kontanter. Det som behövs är ett föremål med andrahandsvärde, att personen är myndig och har legitimation. Det är föremålet som värderas. Aldrig personen.

Pantbanken Sverige växer snabbast i Norden och har gått med vinst i alla år sedan starten 1866. Bolaget som är stiftelseägt har lägre räntor och avgifter än sina konkurrenter.

Välkommen på invigning av Pantbanken Eskilstuna

Träffa: kontorschef Mikael Thors, och Peter Sundström, Pantbanken Sveriges VD
Tid: ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ Den 2 december kl 10.00
Plats: Kungsgatan 6-8

OSA Senast 27 december till:
Caroline Knutsson-Hall, 0735 - 17 35 00, caroline.knutsson-hall@frikommunikation.se

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Pantbanken Sverige, Aktiebolaget för Varubelåning, är Sveriges äldsta pantbank och har fyra pantbanksbutiker i Stockholm, på Storgatan 8, Ringvägen 125, Mäster Samuelsgatan 44 och Fridhemsplan 23, två butiker i Malmö på Södra Förstadsgatan 60 och Hamngatan 3 samt en i Göteborg på Norra Hamngatan 36. Det finns fyra franchisebutiker, en i Västerås på Stora gatan 43, en butik på Kungsgatan 32 i Uppsala,en på Olaigatan 10 i Örebro och den som nu öppnar i Eskilstuna. 2008 öppnades en pantbank i Helsingfors, Finland. Sedan hösten 2010 är det möjligt att, i bolagets elfte butik, låna via internet. Bolaget ägs till 68 procent av en stiftelse som bildades 1929 av bolagets legendariske grundare Johan Alfred Jansson, även kallad Pant-Janne. Övriga 32 procent ägs av ett 70-tal personer med nära anknytning till Pantbanken. Verksamheten står under tillsyn av länsstyrelsen i Stockholm och länsstyrelsen i Helsingfors.