First Publishing Group väljer Paperton för digital publicering av magasin

Papertons digitala tidningshylla utökas med 15 titlar från förlaget First Publishing Group.

- Vi är mycket glada över att se First Publishings högkvalitativa titlar inom teknik hos oss. Det är tydligt att de förlag som har teknikfokus tidigt förstått värdet av digital publicering, säger Daniel Malmqvist, Alliansansvarig på Paperton.

First Publishing Group har idag titlarna DigitalFoto, FotoGuiden, ElementsGuiden, iCreate, Bygg en bättre webbplats, Photoshopguiden, Allt om PC & Teknik, Den kompletta guiden till Windows 7, In Touch, WordPressGuiden, FlashGuiden, FirstPoker och Kom i FORM hos Paperton.

Förlag som publicerar sina tidningar digitalt ger läsarna ökad tillgänglighet vilket spås kommer att leda till försprång på marknaden.

- Digital publicering är ett effektivt sätt att öka tillgängligheten för våra titlar och vi ser stor potential i att disitribuera genom Paperton. Vi vill givetvis att så många som möjligt ska kunna ta del av materialet vi producerar, säger Andreas Björck, sälj- och marknadsansvarig på First Publishing Group.

Daniel Malmqvist – Allianschef Paperton
daniel@paperton.com

Andreas Björck – sälj- och marknadsansvarig First Publishing Group
andreas.bjorck@firstpublishing.se

Paperton är en molntjänst för publicering av och handel med digitala magasin och tidskrifter. Vi bidrar till ett hållbart ekosystem för distribution av digitala magasin. Paperton grundades 2009 och drivs i samarbete med Almi Invest och Wingefors Invest. Bolaget har idag 13 anställda med huvudkontor i Karlstad.

Om First Publishing Group AB
First Publishing ger ut sex olika specialtidningar, nöjestidningen In Touch och en mängd specialguider inom områden som data och programvaror. Förlaget ger också ut ett 20-tal nyhetsbrev via e-post samt driver en av Sveriges populäraste webbplatser om ishockey. I koncernen ingår även Faktaböcker – en nätbutik som säljer bl a böcker och DVDs.