Nextworld väljer Paperton för digital publicering av magasin

Idag publicerar förlaget Nextworld hela sitt utbud av magasin på Paperton. Detta efter ett lyckat utfall av ett par månaders testperiod med några titlar.

De magasin från Nextworld som kommer att finnas representerade i Papertons tidningshylla är följande:

Aktuell Forskning & Utveckling, Swedens Best Hotels & Destinations, Lifestyle Home & Country, Allt om Villor & Hus, Lifestyle Kitchen & Bathroom, EnergiTeknik, Lifestyle, Lifestyle Woman, Lifestyle Wellness, Lifestyle Wedding och Lifestyle International.

- Vi är självklart mycket glada över att se Nextworlds titlar i vårt sortiment. Det är ett mycket bra komplement till vårt befintliga utbud, säger Daniel Malmqvist, Allianschef på Paperton.

Att erbjuda sina titlar på Paperton är varken kostsamt, energi- eller tidskrävande. Detta lockar ständigt fler förlag att följa med i tidningsutvecklingen genom Paperton.

- Det är viktigt att digital publicering är en enkel och naturlig del i vår arbetsprocess. Paperton har visat stor kunskap om digital publicering och vi känner oss trygga i att de sköter detta åt oss, säger Mattias Högberg Försäljningschef på Nextworld.

Nextworld är ett bland många förlag som den senaste tiden valt att publicera majoriteten av sina titlar på Paperton. Tidigare har bland andra First Publishing Group och Mediaprovider valt att göra detta.

Daniel Malmqvist – Allianschef Paperton
daniel@paperton.com

Mattias Högberg – Försäljningschef Nextworld
mattias@nextworld.se

Paperton är en molntjänst för publicering av och handel med digitala magasin och tidskrifter. Vi bidrar till ett hållbart ekosystem för distribution av digitala magasin. Paperton grundades 2009 och drivs i samarbete med Almi Invest och Wingefors Invest. Bolaget har idag 13 anställda med huvudkontor i Karlstad.

Om Nextworld AB
Nextworld AB ger ut magasin med inriktning på livsstil och inredning samt naturvetenskapliga tidskrifter. Livsstilsmagasinen är Swedens Best Hotels & Destinations, Lifestyle, Lifestyle Wellness, Lifestyle Woman, Lifestyle Wedding samt Lifestyle International. Inredningsmagasinen är Allt om Villor & Hus, Lifestyle Home & Country samt Lifestyle Kitchen & Bathroom. Inom området naturvetenskap och forskning publicerar Next World tidskrifterna Aktuell Forskning & Utveckling samt EnergiTeknik.