Rebecca Törmä ny partneransvarig på Paperton

Frilansjournalisten och gourmén Rebecca Törmä är ny Partneransvarig på Paperton.

- Paperton är en rolig, lärorik och utvecklande arbetsplats. Det bästa är att det kommer att accelerera och bli ännu mer spännande ju fler förlag och läsare som hittar till oss.

Rebecca kommer från Uppsala där hon arbetade som frilansjournalist med uppdragsgivare som Journal Chocolat och Systembolagets tidning Bolaget. Hon har i unga år varit med och lanserat Upsala Nya Tidnings ungdomsredaktion Kaktuz samt gjort praktik på Talk Radio News Service, en nyhetsbyrå i USA.

Hon har en bred utbildning då hon bland annat studerat journalistik och marknadsföring genom IBS i Washington DC samt studerat vid Poppius journalistskola i Stockholm.

Rebecca är och har alltid varit en gourmet. Hon har bland annat gjort en del receptjobb för företag som Saltå Kvarn och Vilmas Knäckebröd samt hållit i chokladprovningar. Dessutom driver hon en framgångsrik matblogg, Rebecca’s Kitchen.

Rebecca Törmä - Partneransvarig
Tfn 073 969 71 90
rebecca@paperton.com

Nima Samimi, VD
nima.samimi@paperton.com

Paperton är en molntjänst som distribuerar och säljer magasin och tidskrifter i digital form. Vi bidrar till ett hållbart ekosystem för distribution av digitala magasin. Paperton grundades 2009 och drivs i samarbete med Almi Invest och Wingefors Invest. Bolaget har idag 8 anställda med huvudkontor i Karlstad.