Paradox Interactive säljer sitt aktieinnehav i Hardsuit Labs till Keywords Studios

Paradox Interactive AB (Paradox) har avyttrat sina aktier i den Seattle-baserade studion Hardsuit Labs, Inc (HSL) till Keywords Studios plc (Keywords) mot ett kontant vederlag om 4,0 MUSD. Avyttringen var en del av en transaktion där Keywords förvärvade hela HSL.

Paradox förvärvade 33 procent av aktierna i HSL under 2018, och studion har sedan dess varit ett intressebolag i Paradox-koncernen.

För mer information, vänligen kontakta:
Fredrik Wester, VD Paradox Interactive

Alexander Bricca, CFO Paradox Interactive
Email: ir@paradoxinteractive.com

Om Paradox Interactive
Paradox Interactive är en av de främsta utvecklarna och förläggarna av strategi-och managementspel för PC och konsol. Spelarna finns över hela världen men till de största marknaderna hör Nordamerika, Västeuropa och Asien. I spelportföljen finns populära franchises som Stellaris, Europa Universalis, Hearts of Iron, Crusader Kings, Cities: Skylines, Prison Architect, Surviving-spelen, Age of Wonders och Victoria. Paradox Interactive äger även World of Darkness varumärkeskatalog.Idag spelar över fem miljoner spelare Paradoxspel varje månad.

Paradox Interactive AB (publ)s aktier är listade på Nasdaq First North Premier, ticker PDX. Certified Advisor: FNCA Sweden AB, info@fnca.se. För mer information, besök www.paradoxinteractive.com