Paradox Interactive stänger ned Paradox Tectonic

Paradox Interactive har beslutat att avsluta verksamheten i den helägda studion Paradox Tectonic (Tectonic) i Berkeley, Kalifornien. Studion har sedan 2019 lett utvecklingen av spelet Life by You, vars lansering ställts in, och har 24 anställda.

Det här är både tuffa och dramatiska nyheter för alla våra kollegor på Tectonic som har arbetat hårt för Life by Yous Early Access-release. I och med nedläggning av deras projekt måste vi tyvärr ta det tunga beslutet att stänga ner studion. Vi är tacksamma för deras hårda arbete för att försöka ta Paradox in i en ny genre, säger Fredrik Wester, vd för Paradox Interactive.

Email: ir@paradoxinteractive.com

Paradox Interactive är en av de främsta utvecklarna och förläggarna av strategi-och managementspel för PC och konsol. Spelarna finns över hela världen men till de största marknaderna hör Nordamerika, Västeuropa och Asien. I spelportföljen finns populära franchises som Stellaris, Europa Universalis, Hearts of Iron, Crusader Kings, Cities: Skylines, Prison Architect, Surviving-spelen, Age of Wonders och Victoria. Paradox Interactive äger även World of Darkness varumärkeskatalog. Idag spelar över sex miljoner spelare Paradoxspel varje månad.

Paradox Interactive AB (publ)s aktier är listade på Nasdaq First North Premier, ticker PDX. Certified Advisor: FNCA Sweden AB. För mer information, besök www.paradoxinteractive.com