SVERIGE FÖRST UT NÄR VIACOM LANSERAR NY STREAMINGTJÄNST MED COM HEM, CANAL DIGITAL OCH BREDBANDSBOLAGET

Den nya SVOD-tjänsten "Paramount+" ger kunder hos Com Hem, Canal Digital och Bredbandsbolaget förstahandstillgång till Paramount Pictures nya filmer samt TV-program från MTV och Comedy Central.

Stockholm, 25 augusti 2017 - Viacom International Media Networks (VIMN) tillsammans med Com Hem, Canal Digital och Bredbandsbolaget tillkännager idag lanseringen av Paramount+, en ny streamingtjänst som erbjuder nya filmer från Paramount Pictures tillsammans med ett brett utbud av klassiska filmer och mer än 800 avsnitt av populära program från Viacom-ägda kanalerna MTV och Comedy Central.

Andrea Sahlgren, nordisk VD för VIMN kommenterar:

"Paramount + är ett banbrytande koncept för oss och en viktig förlängning av vårt betal-TV-erbjudande till våra linjära distributionspartners. Det är första gången vi samlar så kallade first run-filmrättigheter med vårt TV-innehåll under Paramount-paraplyet för video-on-demand-åtkomst, som blir tillgängligt för Com Hems, Canal Digital samt Bredbandsbolagets kunder i Sverige. Det är det perfekta komplementet till våra befintliga erbjudanden och kommer att möta den växande efterfrågan från svenska tittare som nu kan se sina favoritprogram och filmer när, var och på vilken enhet de vill."

Från och med lanseringen den 1 oktober kommer nya Paramount-filmer som Jack Reacher: Never Go Back, Allied, Fences, Monster Trucks, Rings, Brother Nature, Goat och xXx: Return of Xander Cage i Sverige att erbjudas exklusivt för kunder till Com Hem, Bredbandsbolaget samt Canal Digital. Dessutom kommer Paramount+ att erbjuda succéfilmer från Paramounts klassiska filmbibliotek samt avsnitt från populära MTV- och Comedy Central-program, inklusive Inside Amy Schumer, Geordie Shore, Broad City, Teen Mom och South Park. Paramount+ kommer att finnas tillgängligt i Com Hems silverpaket, Canal Digitals Familjepaket samt för Bredbandsbolagets kunder.

Simon Gate, innehållschef på Com Hem:

"Viacoms breda utbud av populära filmer och serier samlade under det premiumvarumärke som Paramount erbjuder skapar ett tilltalande underhållningsalternativ för våra abonnenter. Vi är mycket glada att kunna erbjuda denna nya och innovativa tjänst."

Ragnar Kårhus, vd för Canal Digital:

”Paramount+ stärker Canal Digitals playtjänst och möter samtidigt våra kunders efterfrågan av ännu mer kvalitetsinnehåll som är tillgängligt när och var de själva vill se det.”

Jakob Bökman, utvecklingschef för tv på Bredbandsbolaget:

”Det är glädjande att kunna erbjuda våra kunder ett ännu starkare utbud i synnerhet när det gäller strömmad tv och film som görs tillgänglig via Bredbandsbolaget Stream.”

Under kommande månader kommer filmer som Baywatch, Ghost in the Shell, Transformers: The Last Knight och Mother! läggas till i Paramount+. Även klassiska filmer som Gudfadern Del I, II och III, Shutter Island, True Grit, Star Trek Into Darkness och The Ring kommer att finnas tillgängliga.

Om Viacom International Media Networks Nordics:
Med starka och etablerade varumärken som MTV, Nickelodeon och Comedy Central är Viacom ett av världens största mediebolag. Viacom International Media Networks är divisionen av Viacom som verkar utanför USA och levererar TV-underhållning i världsklass till cirka 170 länder runtom i världen. Vårt innehåll finns tillgängligt i olika typer av plattformar såsom linjär-TV, online, via appar och i sociala medier. I Norden ingår MTV, Nickelodeon, Nick Jr, Comedy Central, VH1 och Paramount Channel i vår portfolio och vårt arbete sker lokalt i de nordiska länderna, med kontor i varje land. Viacom International Media Networks sänder globalt på 37 språk, har 200 lokalt styrda TV-kanaler och mer än 550 digitala medier. Totalt har Viacoms varumärken en räckvidd på cirka 700 miljoner hushåll världen över. www.vimnnordics.se