2021 ÅRS MTV EMAs LIVE FRÅN UNGERN DEN 14 NOVEMBER – EN GLOBAL HYLLNING TILL MUSIKEN

Ladda ner EMA-logon här: HERE

Socialamedier taggar: #MTVEMA @MTVEMA

NEW YORK, NY — OKT. 19, 2021— Årets MTV EMAs sänds live från Papp László Budapest Sportaréna i Ungern den 14 november. Denna oförglömliga kväll kommer att bjuda på framträdanden från några av världens allra största stjärnor. Det blir en hyllningsshow till musiken för en global publik över hela världen.

"Med ett globalt fotavtryck som spänner över 180 länder och otaliga kulturer kommer årets MTV EMAs bli en fantastisk chans för hela vår publik att samlas för att fira musiken och kraften den har att överskrida gränser", säger Raffaele Annecchino, President och CEO, ViacomCBS Networks International. "Det är så härligt att EMAs äntligen kommer till Budapest för en natt som jag är övertygad kommer höras och upplevas över hela världen."

”För mig som växte upp som homosexuell i ett arbetarklassamhälle, var det en livlina att kunna se förebilder på TV som Pedro Zamora från The Real World. Det gav mig en känsla av hopp och visade att jag kunde vara den person jag faktiskt är”, säger Chris McCarthy, President och CEO, MTV Entertainment Group Worldwide. "Det är därför jag är så stolt över att arbeta på ViacomCBS idag, en organisation som alltid har kämpat för jämlikhet för alla. Det är också därför jag nu är hedrad över att kunna stå solidariskt med mina HBTQ+-syskon när vi firar 2021 års MTV EMAs i Ungern."

"MTV EMAs är vår största globala musikkväll och den förenar fans från alla hörn av världen", säger Bruce Gillmer, President of Music, Music Talent, Programming & Events, ViacomCBS. ”2021 års EMAs kommer att bli en episk händelse. Vi sänder live från Ungern och kommer lysa upp scenen med fantastiska uppträdanden för att hylla musiken, fansen och artisterna de älskar.”

Värdar, nominerade, artister och presentatörer kommer att presenteras vid ett senare tillfälle.

MTV EMAs kommer att sändas live på MTV och Paramount Network och vara tillgängligt för streaming på Paramount+.

Fans kan hålla sig uppdaterade om allt som rör EMAs genom att följa showen på Instagram, TikTok, Twitter och Facebook samt följa hastaggen #MTVEMA.

Presskontakt:

Max Bellman
Director PR & Communications
ViacomCBS Networks International Nordics
Mail: Max.bellman@vimn.com

OM MTV EMAs 2021:

2021års MTV EMAs kommer att sändas över hela världen den 14 november under parollen "Music for ALL." En av årets största globala musikpris firar de hetaste artisterna från hela världen. MTV EMAs ger fans i 180 länder en unik plattformsupplevelse i MTVs globala nätverk. Följ @MTVEMA på Facebook, Twitter, TikTok och Instagram och gå med i samtalet under hastaggen #MTVEMA. Bruce Gillmer och Richard Godfrey är verkställande producenter. Debbie Phillips och Chloe Mason är producenter.