Den 25 mars kommer Paramount+ till Norden

Paramount+ kommer först till Apple TV-kanalerna i Norden

Den maxade tjänsten kommer också att finnas tillgänglig via partnerplattformar hos Tele 2, Telenor och Allente

ViacomCBS meddelar idag att Paramount+ kommer att finnas tillgänglig via Apple TV-kanaler på Apple TV-appen för första gången i Norden från och med den 25 mars, och blir därmed ett viktigt tillskott till Apple TV-kanalens portfölj i regionen. Apple TV-appen finns i Norden på iPhone, iPad, Apple TV, iPod touch, Mac, utvalda Samsung, LG och Sony, smart TVs samt PlayStation- och Xbox-konsoler.

Paramount+ kommer även finnas tillgänglig via ett flertal lokala partners. I Sverige är dessa Tele 2, Telenor och Allente.

Tjänsten kommer sedan släppas direkt till konsumenter via en Paramount+-app senare i april.

"Paramount+ är väl positionerad för att bli en nyckelaktör bland de nordiska strömningstjänsterna", säger Jesper Dahl GM ViacomCBS Nordics. ”Paramount+ erbjuder ett stort utbud av innehåll inom alla genrer. Vi är väldigt glada över att kunna erbjuda våra kunder Paramount+ via Apple TV-kanalerna samt via våra partners innan vi introducerar tjänsten som en fristående app senare i april”

Med de fler än 6000 avsnitt och filmer som kommer släppas under året kommer Paramount+ att bli ett hem för ikoniska hits från SHOWTIME®, CBS och Paramount Studios, samt en samling av Paramount+-original, exklusiva filmer och högkvalitativa dramaserier, Nickelodeon- och MTV-program samt en mängd globalt och lokalt innehåll som spänner över alla genrer.

Vid lanseringen kommer tjänsten att erbjuda nya exklusiva premiärer, inklusive Two Weeks to Live, med Maisie Williams i huvudrollen, de två första säsongerna av Indie-komedin Everyone is Doing Great, skriven och regisserad av James Lafferty och Stephen Colletti, samt de två första säsongerna av Jordan Peele's The Twilight Zone, bland mycket annat.

För barn och familjer kommer Paramount+ att erbjuda några av de mest välkända karaktärerna i världen, inklusive SvampBob Fyrkant, Teenage Mutant Ninja Turtles, Dora Utforskaren och PAW Patrol, plus en rad helt nya serier baserat på Nickelodeons mest älskade karaktärer, till exempel den animerade serien Korallkollo: SvampBobs underår - den allra första spinoff-serien av SvampBob Fyrkant. Lokala produktioner kommer också finnas tillgängliga från lanseringen, inklusive den första säsongen av Hunden Ib. Seriens andra säsong, som kommer till Paramount+ till sommaren, har producerats av ViacomCBS International Studios.

Filmfans kommer att ha ett stort urval av blockbusters att välja bland, inklusive de ikoniska Mission: Impossible- och Indiana Jones-filmerna samt Gudfadern-trilogin. Det kommer även nya exklusiva premiärer som Tesla, Capone och Escape from Pretoria.

Humorälskare kommer att ha ett helt bibliotek med komedier att ta sig an med innehåll som sträcker sig från South Park, Awkwafina is Nora from Queens, Corporate och The Other Two, till The Daily Show, Comedy Central Roasts, Broad City, Drunk History och mycket mer.

Tittare kommer också kunna ta del av ett brett utbud av reality-program och dokumentärer, med nya premiärer av populära MTV-format som The Hills säsong 2, som kommer i maj. Det kommer också att finnas över 100 avsnitt från Smithsonian Channel om vetenskap, natur, kultur, historia och rymden.

Från och med den 25 mars kommer Appleanvändare kunna registrera sig för en kostnadsfri provperiod på sju dagar och prenumerera direkt på Paramount+ i Apple TV-appen.

Priserna hos distributionspartnerna kommer att variera från plattform till plattform.

Hannah Minard
StrandbergHaage
hannah.minard@strandberghaage.se

Om ViacomCBS Networks International
ViacomCBS Networks International Nordics, en del av ViacomCBS Networks International, består av några av världens mest ikoniska och etablerade varumärken inom underhållning. I portfolion ingår bland annat Channel 5, Telefe, Network 10, Nickelodeon, MTV, Comedy Central, BET, Paramount Network, samt streamingtjänsten Paramount+, PlutoTV och ViacomCBS International Studios. Förutom streamingtjänster och digitala produkter erbjuder ViacomCBS Networks
International en kraftfull kapacitet inom produktion, distribution och reklamlösningar för partners på fem kontinenter och över mer än 180 länder.

www.viacomcbsnordics.com