En månad att se fram emot - fyra nya serier att njuta av på Paramount+ i april

iCarly säsong 2, The Offer, The First Lady och The Man Who Fell to Earth
har alla premiär exklusivt på Paramount+ i april

Torsdag 31 mars, Stockholm – Det är vår i luften och på Paramount+ är det dags för fyra nya spännande seriepremiärer. Under april släpps tre nya, stjärnspäckade originalserier samt den andra säsongen av succéserien iCarly.

iCarly säsong 2 – Premiär 9 april
Den efterlängtade första säsongen av iCarly blev snabbt en succé på Paramout+ och nu är Carly och hennes vänner tillbaka för ytterligare en säsong. Historien tar vid där den första säsongen slutade: Carly skiftar fokus från romantik och kärlek till vänner och familj samtidigt som hon jobbar vidare med sin populära webbshow. Spencer och Harper ställs inför egna utmaningar i både karriär och privatliv, medan Freddie måste hantera familjelivet med sin nya flickvän och styvdotter Millicent.

I serien medverkar Miranda Cosgrove som Carly, Jerry Trainor som Spencer, Nathan Kress som Freddie, Laci Mosley som Harper och Jaidyn Triplett som Millicent.

Den ursprungliga iCarly-serien skapades av Dan Schneider. Rebooten för Paramount+ produceras av Nickelodeon Studios och är exekutiv producerad av Ali Schouten (Champions), Jonathan Fener (American Housewife) och Miranda Cosgrove, med Schouten och Fener som showrunners. Jerry Trainor, Nathan Kress och Alissa Vradenburg (The Simple Life) är producenter.

Den nya säsongen av iCarly består av 10 avsnitt var av de två första släpps den 9 april och därefter släpps ett nytt avsnitt varje vecka på Paramount+.

The First Lady – Premiär 18 april
I Vita husets östra flygel har många av historiens viktigaste beslut tagits i det dolda av USA:s karismatiska, komplexa och dynamiska First Ladies. I antologiserien The First Lady berättas historien om tre av dessa unika och gåtfulla kvinnor. Genom sammanflätade berättelser fokuserar serien på Michelle Obama (spelad av Oscar®, Emmy® och Tony-vinnaren Viola Davis), Betty Ford (spelad av Oscar och Emmy-nominerade Michelle Pfeiffer), och Eleanor Roosevelts (spelad av Emmy och Screen Actors Guild-vinnaren® Gillian Anderson).

The First Lady följer dessa enastående kvinnor på resan mot Washington, hur vistelsen i Vita huset påverkat familjen samt deras privata och politiska liv. Vi får följa dem genom deras största ögonblick men också se tillbaka på hur allting började.

The First Lady produceras för SHOWTIME av Lionsgate Television och är producerad av Oscarsvinnaren Cathy Schulman (Crash), som också är showrunner. Oscars- och Emmyvinnaren Susanne Bier (The Undoing) producerar också och har regisserat hela säsongen. I serien medverkar även bland annat Kiefer Sutherland (24) som president Franklin D. Roosevelt, Aaron Eckhart (Wander) som president Gerald Ford, Dakota Fanning (Alienisten) som Susan Elizabeth Ford.

The First Lady har premiär den 18 april och består av 10 avsnitt som kommer att släppas veckovis på Paramount+.

The Man Who Fell to Earth – Premiär 25 april
Dramaserien The Man Who Fell to Earth är inspirerad av Walter Tevis-romanen med samma namn och den ikoniska filmatiseringen från 1976 med David Bowie i huvudrollen. Serien följer en främling (Chiwetel Ejiofor) som anländer till jorden vid en kritisk tid i den mänskliga evolutionen. Med hela mänsklighetens öde i sina händer måste han konfrontera sitt eget förflutna för att avgöra jordens framtid.

Förutom Oscarsnominerade Chiwetel Ejiofor (12 Years as a Slave) medverkar Naomie Harris (Skyfall, Spectre), Jimmi Simpson (Westworld), Rob Delaney, Sonya Cassidy, Joana Ribeiro, Annelle Olaleye, Kate Mulgrew, Clarke Peters och Bill Nighy.

The Man Who Fell to Earth är producerad av Alex Kurtzman, Jenny Lumet, John Hlavin, Sarah Timberman, Carl Beverly, Heather Kadin, Aaron Baiers och Chiwetel Ejiofor samt Studiocanal:s Rola Bauer och Françoise Guyonnet. Serien produceras av CBS Studios i samarbete med Secret Hideout och Timberman/Beverly.

The Man Who Fell to Earth har premiär den 25 april och består av 10 avsnitt som kommer att släppas veckovis på Paramount+.

The Offer - Premiär 29 april
The Offer från Paramount Television Studios är baserad på den Oscarsbelönade® producenten Albert S. Ruddys extraordinära, aldrig tidigare filmatiserade upplevelser från skapandet av filmklassikern Gudfadern. I serien medverkar Miles Teller som Albert S. Ruddy, Matthew Goode som Robert Evans, Juno Temple som Bettye McCartt, Giovanni Ribisi som Joe Colombo, Dan Fogler som Francis Ford Coppola, Burn Gorman som Charles Bluhdorn, Colin Hanks som Barry Lapidus och Patrick Gallo som Mario Puzo.

Den självbiografiska miniserien är skapad och skriven av den Oscars®- och Emmy-nominerade författaren Michael Tolkin (Escape at Dannemora, The Player), med Nikki Toscano (Hunters) som medförfattare, exekutiv producent och showrunner. Den tvåfaldiga Oscarsvinnaren® Albert S. Ruddy (Million Dollar Baby, The Longest Yard), Miles Teller, Russell Rothberg och Leslie Greif, som också varit med och utvecklat serien är exekutiva producenter tillsammans med Dexter Fletcher (Rocketman), som också regisserade det tre första avsnitten.

De tre första avsnitten kommer att finnas tillgängliga vid premiären den 29 april. De återstående sju avsnitten släpps sedan veckovis på Paramount+.

Presskontakt:
Emma Strøbæk
PR Manager – Paramount, Nordics
Mail: emma.strobaek@vimn.com

Om Paramount
Paramount Global (NASDAQ: PARA, PARAA) är ett ledande globalt medie- och underhållningsföretag som skapar premiumunderhållning och upplevelser för publik över hela världen. Med ikoniska studios, nätverk och streamingtjänster inkluderar deras portfölj av konsumentvarumärken bland annat CBS, Showtime Networks, Paramount Pictures, Nickelodeon, MTV, Comedy Central, BET, Paramount+, Pluto TV och Simon & Schuster. Företaget täcker den största andelen av den amerikanska tv-publiken och ståtar med ett av branschens viktigaste och mest omfattande bibliotek av tv- och filmtitlar. Förutom att erbjuda innovativa streamingtjänster och digitala videoprodukter erbjuder Paramount Global kraftfulla möjligheter inom produktion, distribution och reklamlösningar.