Kevin Costner återvänder till ranchen i Montana för en ny säsong av den hyllade tittarsuccén Yellowstone

Oscarbelönade Kevin Costner är tillbaka som ranchfamiljen Duttons överhuvud John och tvingas i den nya säsongen ta sig ann allt från intrigerande affärsrivaler och hänsynslösa oljebolag till familjetragedier och olösta mord. Den efterlängtade tredje säsongen av Yellowstone har svensk premiär den 1 september exklusivt på Paramount+.

Yellowstone har sedan premiären 2018 lockat en hängiven och växande tittarskara och säsong tre har redan slagit flera tittarrekord i USA. Den nya säsongen hade amerikansk premiär i början av sommaren och det är redan klart att serien kommer att fortsätta ytterligare minst en säsong till. Den 1 september kommer Yellowstone säsong tre till Sverige och Paramount+ och vi får återigen följa med familjen Dutton till Montana där deras ranch hotas av en växande stad, korrupta lokalpolitiker och hänsynslösa affärsrivaler. Vid sin sida har Costner bland andra Luke Grimes, Kelly Reilly och Wes Bentley. Seriens tredje säsong välkomnar också en ny medlem i rollbesättningen, Josh Halloway, känd från bland annat klassikern Lost.

Yellowstone är skapad av Taylor Sheridan och John Linson och ligger etta bland tv-sända dramaserier i USA. I Sverige kommer den nya säsongen släppas veckovis på Paramount+ från den 1 september och sedan på Paramount Network med start den 13 september 22.00.

För mer information kontakta:

MAX BELLMAN
Director PR & Communications
ViacomCBS Networks International Nordics
Mail:
max.bellman@vimn.com

Om Paramount+
Paramount+ är en streamingtjänst från ViacomCBS. Tjänsten erbjuder exklusivt de senaste filmerna från Paramount Pictures inom ett år efter biopremiären samt ett brett urval av filmklassiker och mer än 1,400 avsnitt av program från ViacomCBS kanaler som MTV, Comedy Central och Paramount Network. Paramount+ lanserades i Sverige i augusti 20
17 och är tillgänglig för abonnenter hos Com Hem, Boxer, Canal Digital och Telenor.