• Paramount Plus/

South Park: The Streaming Wars, Beavis and Butt-Head Do the Universe och den nya originalserien Players kommer exklusivt till Paramount+ i juni

Måndag 30 maj 2022, Stockholm – Paramount+ presenterar idag stolt några av sommarens roligaste komedier som alla har premiär på streamingtjänsten nu i juni. Animationsfans kan se fram emot två helt nya Paramount+ filmer från South Park och Beavis and Butt-head, två av de mest framgångsrika animationsserierna för vuxna någonsin, samt originalserien Players om ett dysfunktionellt E-sportlag.

SOUTH PARK THE STREAMING WARS – 2 juni

South Park firar i år 25 år sedan lansering på Comedy Central 13 augusti 1997. Serien började med två animerade kortfilmer ”Jesus vs. Frosty” (1992) och” Jesus vs. Santa” (1995) som tillsammans fick namnet "The Spirit of Christmas" och idag ses som ursprunget till serien.

Paramount+ senaste South Park film, South Park: The Streaming Wars, kommer exklusivt till tjänsten den 2 juni. En fjärde South Park film kommer senare i sommar och de två tidigare filmerna, South Park: Post Covid och South Park: Post Covid: The Return Of Covid som kom tidigare i år finns redan exklusivt på Paramount+.

I South Park: The Streaming Wars bråkar Cartman med sin mamma samtidigt som en episk konflikt blossar upp i den lilla staden och till slut hotar hela South Parks existens.

Skaparna Trey Parker och Matt Stone är exekutiva producenter tillsammans med Anne Garefino och Frank C. Agnone II. Eric Stough, Adrien Beard, Bruce Howell och Vernon Chatman är producenter.

Christopher Brion är kreativ chef för South Park Digital Studios och South Parks webbplats är SouthPark.cc.com

I och med MTV Entertainment Studios nya avtal med South Park skaparna Matt Stone och Trey Parker kommer serien att visas på Comedy Central fram till 2027 och tar därigenom en av amerikansk kabel TV:s äldsta manusbaserade serie hela vägen till en 30:e säsong.

SE TRAILER HÄR

PLAYERS – 17 juni

Paramount+ Players är en helt ny originalserie om ett fiktivt professionellt e-sportlag som tränar till sitt första mästerskap i "League of Legends" efter år av misslyckanden. För att vinna behöver lagets 17-åriga underbarn och lagets 27-åriga veteran lägga sina egon åt sidan och arbeta tillsammans.

I serien spelar Misha Brooks ”Creamcheese”, Da'Jour Jones ”Organizm” och Ely Henry deras tränare Kyle Braxton. Holly Chou, Stephen Schneider, Peter Thurnwald, Youngbin Chung, Moses Storm, Alexa Mansour, Noh "Arrow" Dong-Hyeon, Michael "Miko" Ahn, Luke Tennie och Dan Perrault medverkar också.

Players produceras av CBS Studios i samarbete med Funny Or Die, och är skapad och exekutivt producerat av Peabody Award ®-vinnarna Tony Yacenda och Dan Perrault.

SE TRAILER HÄR

BEAVIS AND BUTT-HEAD DO THE UNIVERSE – 24 juni

I den kanske dummaste rymdfilmen som någonsin gjorts döms Beavis och Butt-Head till Space Camp av en "kreativ" domare 1998. Deras besatthet av en dockningssimulator (huh huh) leder till en rymdresa och katastrofen är ett faktum. Efter att ha åkt igenom ett svart hål dyker de upp i vår tid, där de letar efter kärlek, missbrukar iPhones och jagas av Deep State. Spoiler: De får inte till det.

Beavis & Butt-Head Do the Universe har exklusiv premiär på Paramount+ den 24 juni.

Ytterligare premiärer på Paramount+ i juni inkluderar säsong 2 av Why Women Kill, säsong 5 av The Good Fight, säsong 1 av All Star Shore med 14 av reality-tv:s mest ikoniska internationella stjärnor, samt filmer som dokumentären Cher and the Loneliest Elephant och Liam Neeson thrillern Honest Thief.

Presskontakt:
Emma Strøbæk
PR Manager – Paramount, Nordics
Mail: emma.strobaek@vimn.com

Om Paramount+
Paramount+ är en global videostreamingtjänst från Paramount Global som erbjuder ett berg av premiumunderhållning för tittare i alla åldrar. Internationellt har tjänsten ett omfattande bibliotek med originalproduktioner, hit-serier och populära filmer i alla genrer från världsberömda varumärken och studios som SHOWTIME, BET, CBS, Comedy Central, MTV, Nickelodeon, Paramount Pictures och Smithsonian Channel samt förstklassigt lokalt innehåll. Tjänsten finns för närvarande i USA, Kanada, Latinamerika, Norden och Australien och kommer att finnas på 48 marknader i slutet av 2022.
För mer information om Paramount +, besök www.paramountplus.com och följ @ParamountPlus i sociala medier