Parans på väg mot genombrott i USA - avtal med snabbväxaren Wasco Products, Inc

Report this content

Parans Solar Lighting AB, som erbjuder solljus för inomhusmiljöer genom ett system som enkelt fångar in och leder vidare solens strålar, har tecknat ett exklusivt agentavtal med amerikanska Wasco Products, Inc.
– Wasco ska marknadsföra och sälja våra system på hela den amerikanska marknaden. De är näst störst i USA och vi kan inte tänka oss en bättre partner, säger Nils Nilsson, vd för Parans.

Parans Solar Lighting AB är nu på väg mot ett genombrott i USA genom ett exklusivt agentavtal med amerikanska Wasco Products, Inc.

– Wasco har arbetat med lösningar för naturligt ljus sedan 1935 och förstår betydelsen av solljusets betydelse för hälsa och välmående. Dessutom tar Wasco marknadsandelar, genom att arbeta mycket nära sina kunder. Vi är övertygade om att avtalet tillsammans med tredje generationens Paranssystem, som nu är i produktion, kommer att ge oss en markant ökad försäljning på USA-marknaden.

Avtalet som omfattar marknadsföring och försäljning av Parans solljussystem på hela den amerikanska marknaden ger Parans en värdefull tillgång till ett brett agentnät. För Wasco betyder avtalet att företaget kan bredda sitt utbud av sol- och dagsljuslösningar i kommersiella och privata miljöer.

– Vi gläder oss mycket åt avtalet med Parans, säger Jeff Frank, vd på Wasco Products, Inc. Parans ger oss genom sin nya produkt SP3 ett komplement till vårt redan omfattande produktutbud.

Samarbetet har redan inletts genom att Parans har presenterat Paranssystemet för Wascos representanter från 60 olika amerikanska säljkontor i samband med en mässa i Orlando, Florida i februari.

För mer information kontakta gärna:
Nils Nilsson, VD Parans Solar Lighting AB (publ), tfn. 0736-264 05,
nils.nilsson@parans.com
www.parans.com

Jeff Frank, CEO Wasco Products, Inc., tfn, +1 207-671-8655,
jfrank@wascoproducts.com

Wasco Products, Inc

Wasco offers a full line of quality plastic and glass structural skylights with a wide range of glazing, finishing and limitless design. Wasco Skylights provides customized versatility for commercial skylight projects, and our skylights meet stringent design criteria. We also offer stunning residential skylight designs for consumers, contractors and home builders. At Wasco Products, we know what builders and their customers are looking for in a skylight. Top quality, innovative skylight technology, wide-ranging selection, trouble-free installation, reliable long-life performance and competitive prices on all our quality skylights separate Wasco Products, Inc from the competition.

Parans Solar Lighting AB (publ)

Parans Solar Lighting erbjuder solljus för inomhusmiljöer genom ett innovativt system som fångar in och leder vidare solens strålar. Parans, som utvecklat och patenterat tekniken, vänder sig främst till fastighetsägare, byggnadsarkitekter och privatpersoner över hela världen via återförsäljare. Parans Solar Lighting är noterat på börslistan Aktietorget och har kontor i Göteborg.

Taggar: